Keeruta, lennuta linalakk neidu…

Posted: september 7, 2008 in Uncategorized

Tallame mälestusteradadel tagasi ühe augustikuu pühapäeva juurde. Ilm oli üsna soe, kuigi pidevalt kallas vihma. Selleks päevaks olid meil suured plaanid. Linnas oli Tivoli!
Mäletan oma teismelise põlvest, et just see sündmus oli suvel vat et kõige tähtsam. Kas oli raha pileteid osta või ei, aga tivolis tuli käia. Ja parem ikka mitu päeva järjest. Tohutu rahvamass, muusika, põnevad atraktsioonid ja võimalus kaisuloomi võita. Super.
Kui ma Itile rääkisin, et läheme karusselli peale, rõõmustas ta: “Ohoo, me läheme Liisile külla.” Liisi nimelt elab Karusselli tänaval. Tegin siis väheke selgitustööd, et mida ma mõtlesin, kuid neiu vaatas mulle üpris sama arusaamatu pilguga otsa.

Kõigepealt käisime Steffanis söömas. See oli Mirithile väga meeltmööda, pitsa ju! Melian seevastu oli nii unine, et ei lasknud emmel korralikult süüagi. Kui lõpetasime, jäi ta kärus kohe magama.

Juba kaugelt Tivolit vaadates sigines mu hinge mingi veider rahutus. Ja väravast sisse astudes see süvenes. Nii vähe inimesi! Nii vähe atraktsioone! Kohutav muusika. Üsna kiiresti oli kohal pettumus – minu lapsed vist küll enam siit seelaadseid emotsioone saa, nagu mina. Rahva seas oligi näha perekondi ja varateismelisi.
Mina valisin esimeseks atraktsiooniks ühe ringi sõitva kapsaussi, selline mini-mini ameerika raudtee moodi, kuid mind laideti maha. Niisiis sai esimeseks atraktsiooniks sisseistutavate elevantidega karussellilaadne atraktsioon. Kõige rohkem kahju mul oligi just sellest, et klassikalist hobustega karusselli seal polnud, olin ikka unistanud, et saan Mirithi sellisele saata. Elevandid sõitsid ringi ja seal oli kang, millest tõmmates said ise juhtida, kas elevant liigub üles või alla. Üritasime Itile seda seletada, kuid ta vaid jõnksutas kangi, mistõttu hakkas kartma ja vahepeal lausa karjuma. Kuigi sain ta maha rahustatud, ei soostunud ta kangist õigesti tõmbama ja nii jäi see sõit tema jaoks üsna mõttetuks. Lisaks lasi onu, ei tea, kas meie neiu pärast, sel atraktsioonil erakordselt vähe töötada.

Järgmise asjana saatsin nad issiga autodroomile. Sellest oli ta juba mõnda aega jahunud ja kui ütlesin, et nüüd autode käes kord, siis ta lausa jooksis! Alguses olid nad ainsad, kes sisse astusid + üks võrdlemisi kaunis omatöötajast naine, kes seal enne terrorit tegi väikestele ringisõitvatele poistele, kuid vahetult enne sõidu algust sigines veel inimesi. See Mirithile alguses täitsa meeldis. Issi vältis otsasõitu ja rallis niisama ringi, Iti juubeldas kaasa. Kuid ühel hetkel hakkas too baltimaalane ühe sõitva mehe tähelepanu püüdma hirmsa hooga sõites ja tollele otsa rammides ja see ajas Mirithi ärevaks. Lisaks sõitis ta suures flirtimisehoos nende autole otsa ja siis pistis Mirith juba röökima. Issi sai ta maha rahustatud ja nad rallisid ikka ilusti sõidu lõpuni, kuid nüüd ei talunud Iti isegi enam väikseid kõkse, mida autodroomil vat et paratamatult ette tuleb. Õnneks enamus siiski vältisid nende sõidukit, kuna seal istus väike laps sees. Üks isa oli veel oma pojaga sõitmas.

Vahetult enne autost välja tulekut suutis ärevuses Mirith end veel vastu rooli ära lüüa, nii et minu poole jooksis ta juba pisar silmas. Seda nägid minu kõrvale tulnud emad, kes uurisid, kas mõtet oma lastega sinna minna. Ja loomulikult peale Mirithi sellisena nägemist kaugenesid nad autodroomist hoolega.

Lõpuks oldi siis nõus minu pakutud kapsaussile sõitma minema. Ja otse loomulikult osutus see menukaks. Mirith kilkas õnnest pea terve sõidu ja lahke vanamees, kes asja juhtis, lasi meil ikka väga kaua seal tiirelda.
Ka piletitega oli paras jama, putkast öeldi, et igale asjale on vaja ka saatjal piletit, kuid õnneks lahke vanamees, kes nii autodroomi kui kapsaussi juhtis, võttis meilt mõlemal korral vaid ühe pileti. Loomulik ju, et ma ei saada nii väikest last üksi.
Kapsaussi alguses ma vaid naersin, aga kui sõitma hakkas, haarasin isegi esimese hooga toest kinni. Ei olnud nii titekas midagi.

Lõppkokkuvõttes võib päeva vist edukaks nimetada. Kuigi mu unistus valgetest ratsudest püsib.

Lisa kommentaar

