Naabri lehma piim on maitsvam

Posted: november 5, 2008 in Uncategorized

Sõitsin täna bussiga kodu poole, kui peatusest tuli peale klassitäis pisikesi lapsi, täpsemalt teise klassi omasid. Ja oh seda möllu, mis siis lahti läks. Aga sugugi mitte laste poolt, nagu te arvata võiksite, vaid hoopis kaasreisijate poolt. Kisa oli taevani vanamemmede seltskonnas, et nüüd hakatakse bussi karjuma. Tõsijutt, 5+, istu, karjutigi – aga karjujateks olid nad ise. Lapsed pidasid end väga hästi üleval. Lisaks muidugi tõmblevad teismelised, kes kaks korda suuremaga massiga pisiketest end läbi nügisid, õiendades, et ärge trügige – kuid hoopis üksteisele oleksid nad pidanud seda ütlema. Uskumatu, kui pisikestest ja olematutest asjadest inimesed end häirida lasevad.
Minu meelest olid need lapsed väga armsad ja käitusid üllatavalt meeldivalt. Inimesed ikka vahel ei oska end kõrvalt vaadata ja asju aduda. Naljakas lausa.

Sama moodi on minu jaoks täiesti arusaamatu see pidev tahe Eestist ära. Kõik on siin valesti, halvasti, pahasti. Lugesin eile õhtul kokku – minu lähitutvusringkonnast on aegade jooksul välismaal elanud pikema perioodi kui üks aasta kokku 12 inimest. 10 neist on kodumaal tagasi ja vaid üks oleks nõus taas välismaal elama, kuid mitte igavesti. Äraolijatest üks tuleks kohe Eestisse tagasi, kui töö leiaks ning teine igatseb Eestit, kuid valis armastuse. Loendamatutest tuttavatest ei hakka ma rääkimagi, kuna nende kohta mul puudub täpne arvestus.

Ma saan aru soovist maailma näha, teisi kultuuriruume avastada, ehk natuke aega välismaalgi elada, kuigi ma ise eriline reisija pole, aga ma mõistan seda. Kuid see pidev hala, et Eestis on kõik valesti ja mujal rohi rohelisem? Essugi. Jah, eestlased on kinnine ja tuim rahvas, Hispaanias aidatakse Sind alati käruga bussile. Aga tegelikult ei meeldi meie põhjamaisele loomusele sugugi rohkem see, kui meie lapsi igal pool näpitakse ja lausa neid endale käekõrvalegi võetakse, rääkimata sellest, kui väsitav on tegelikult inimeste päikseline loomus aastast aastasse. Poliitikuid kirutakse igal maal, iga riik toetab oma kodanikke liiga vähese rahaga ja poodides pole mitte kuskil just seda pluusi, mida Sina tahad. See rohi on illusioon. Minge parki, vaadake oma jalge ette – hõre muru, kuhu ei taha piknikutekki laotada. Nüüd aga vaadake endast veidi kaugemale, sealt paistab lausa tihe paks murutekk. Minge sinna. Ja vaadake taaskord maha – see muru on ikka hõre…

Heakene küll, kindlasti on inimesi, kes tahavad, lähevad ja jäävad. Ja on õnnelikud. Aga arusaamatu on minu jaoks just see osa eestlastest, kes käivad ja hädaldavad, kui kohutavas riigis me elame, ilma midagi ette võtmata. Ma olen kah vinguja, ma lausa karjatan, kui tänaval kellegi seljas mõnd jubedust näen, aga vot ma ei julge seda talt seljast ära minna võtma ja seepärast ei kommenteeri asja rohkem, kui korra ja sedagi esimesest emotsioonist. Ja loomulikult, kõigil on õigus arutada oma elu ja riigikorralduse üle. Aga konstantselt? Ja kõik on valesti? No palun.

Taaskord on üks mu toredatest sõbrannadest teinud otsuse jätkata oma elu- ja haridusteed teises riigis. Päikselises Türgis. Ära siis unusta, kui naabritele Kreekasse külla lähed, pead mulle muuseumist postkaarte saatma! Ma soovin Sulle edu ja loodan, et Sa leiad õnne, mida otsid. Ma olen kurb, et hakkan Sind edaspidi nii harva nägema ja jäävad ära meie suurepärased veiniõhtud ja filmivaatamised ja kõik need naermised ja tantsimised ja…Kõik. Ja ma luban, et Sinu pärast ostan isegi peakomplekti ära, et me saaks skaibitada ning lapsed veebikaameras teineteisele lehvitada.
Ma ei ole isegi skeptik, ma ei ütle, et Sa tuled nagunii tagasi. Kuid ülimalt egoistlikult loodan, et mul on ka seekord õigus ja ehk on ka Sinul lihtsalt vaja õhtuhämaruses hiilida naabrilauta ja salaja seda piima maitsta…

Lisa kommentaar

