Vali inimene, mitte part!

Posted: juuni 7, 2009 in Uncategorized

Suutsin mitu päeva tagasi lõpuks oma kahe valiku vahel otsuse langetada. Kuid otse loomulikult muutsin täna, valimispäeval, oma otsuse ringi.

Valisin Helme. Ühelt poolt seepärast, et Silmarõõm tahtis teda valida ja mina raiusin talle nagu rauda, et ta saab linnas valida, kuigi on maakonda sisse kirjutatud. Aga täna tuli muidugi välja, et seda vaid eelvalimistel.
Teiselt sellelt poolt, et Tarandil, minu teisel valikul, on juba nii suur toetajaskond, seega ma ei usu, et ta minu häält nii väga vajab. Tahaksin valida kedagi, kus see midagi muuta võib, kuigi Helme saamine Europarlamenti oleks suur üllatus.

Valisin ju niigi enne nende kahe vahel pikalt, nii et ega ma ei kahetse. Helme arvamus Euroopa Liidust langeb minu omaga pea üks ühele kokku – ta on samuti ELi vastane, kuid leiab, et kui see tegu juba tehtud on, siis tuleb sellest parim võtta ja oma rahvuslikkust kaitsta. Väljaastumisel oleks meiesugusel väikeriigil tõenäoliselt vaid üks tagajärg – krahh.
Teisalt on Helme minu maitse jaoks veidi liiga ebatolerantne. Eks see ole nende rahvuslaste viga. Ei, ma ei arva, et me peaks laskma võõrtööjõul oma riiki anastada, aga näiteks gayabielud võiks küll rahule jätta. Sama hästi võiks keelata truudusemurdjatel abiellumise, minu jaoks on see tunduvalt moraalitum kui omasoolise ihaldamine. Ma jätkuvalt ei saa aru, mis see kellegi teise asi on, mis naabri magamistoas toimub. Ja mustanahaliste tagakiusamise asemelgi võiks hoopis punapead ette võtta ja neile lausa boikoti korraldada! On ju need punapead teistmoodi inimesed, tänaval paistavad kohe kaugelt silma.

Aga no see selleks. Tarandi kasuks rääkis minu jaoks veel fakt, et ta on tunduvalt rikkam ja seega on suurem tõenäosus, et raha pärast ta sinna ei pürgi. Vähemalt mitte ainult raha pärast. Helme kohta ju ei tea – noor mees ja unistused silme ees.
Teisalt jäi Helme igati enda arvamustele truuks, rääkida ta oskab ja põhimõttekindlus paistab kaugele. Tarand seevastu oskab ka kommertslikkusega hiilata, mis minu silmis just ei tõsta teda.

Aga, valimistel on käidud ja nüüd jääb üle vaid tulemusi oodata.

***
Võtsin endale eesmärgiks valimisjaoskonda, mis asub ligi teises linnaotsas, jala minna. Seda ka tegin. Aga kuna silla peal oli hirmus tuuline, plaanisin tagasi osa teed siiski bussiga sõita.
Paberile numbri kirjutamine minutiga korda aetud [Kusjuures, plusspunktid faktile, et seekord polnudki metsikus koguses paberit raisatud ja sise- ning välisümbrikke tekitatud, toosama numbriga paber läks otse kasti.], tundus kogu käik neetult kiire.
Kõndisime ühe bussipeatuse võrra tagasi, et enne silda ühistransporti kasutada. Kuid kuna meie kallid Bussipargihärrad otsustasid hirmsasti bussiliine või -sõiduotsi koondada, ei tulnud mul ligi pool tundi ühtegi bussi, potensiaalsetest madalapõhjalistest rääkimata. Vedasin siis oma (armsa) tagumiku hoopis poodi. Peale seda vedas mul metsikult ja sattusin madala põhjaga kodubussi peale. Kuni avastasin, et Melian on oma luti ära kaotanud. No tore. Bussist maha, uue bussiga üle silla tagasi, lutt teepervelt kaasa ja kolmanda bussi peale.

Nojah, vähemalt ei saanud enam peale seda ringi kurta, et kuidagi kiire ja lihtne käik oli…

Lisa kommentaar

