Ametlik visiit kevadpealinna

Posted: september 28, 2009 in Uncategorized

Kui mitmed mu sõbrad on öelnud, et oma mehed-naised tuuakse mulle näha, nagu tavaliselt vanematele, et ma annaks hinnangu ja ütleks, et ikka sobib, siis ühel ilusal nädalavahetusel käisin mina kevadpealinnas Türil justnagu oma Silmarõõmu “ametlikult esitlemas”.

Kohale jõudes selgus kohutav reetmine – tuba, mille remontimist ja ümberkujutamist me tähistama läksime, on ikka täpselt samasugune. Aga perenaine päästis kiirelt olukorra – soolaleiva sai pidada hoopis tualetis ning lipumasti laotud väljakul. Huh.

Ma vist kõlan justkui katkine grammofon, kuid tahan taaskord korrutada – kuidas ma armastan seal käimist! Kuigi seda ei juhtu tihti, on tunne alati nii läbinisti soe ja kodune, isegi kui mu pätt saab pahandusega hakkama ja kasutab papist karpi batuudina. Vähemalt suri karbike õnnelikult…
Ma võiks igavesti vedeleda seal verandal ja vaadata oma lapsi ülimas naudingus murul ringi tormamas ning oma käega õuntest raskeilt puuokstelt vilju noppimas. Ma võiks igavesti istuda sellel trepil, koorides kartuleid, kui keegi puhastab kojamehi ning keegi koob, tundes seda täiuslikku rahu ja kommuunitunnet. See on lihtsalt müstiline, millise energialaksu ma sealt alati saan ning otseseid põhjuseid sellel polegi.

Esimene õhtu nägin mitmeid sõbranna sõpru, kes olid varem vaid näod kuskilt tänavalt või korterist. See oli armas, et nad kas olid informeeritud või oskasid oma üllatust varjata, aga lapsed tundusid sama loogilised kui ülbelt ringi jalutavad kassid, keegi ei teinud teist nägugi. Oma sõprade ringkonnas olen sellega harjunud, et üks või teine uustulnuk ikka hämmastub. Seekord ei saanudki kedagi šokeerida, kurvastatav.
Kiusasin ka sõbrantsi, et ta meist pilte teeks, sest ta lihtsalt oskab seda nii jumalikult hästi ja täna ma teps mitte ei pidanud pettuma, kui need kaadrid enda valdusesse sain.
Teine õhtu unustasime end sauna, päris mõnus oli. Saunal on täiesti toksiine väljutav toime minu arust, peale seda tuleb tohutu väsimus ning järgmine päev on nii puhanud tunne ärgates. Silmarõõm oli nii pai ja kuulas magavaid lapsi ning mina sain laval higistada.

Seal sain ka kommentaari, et Silmarõõm tegelevat lastega rohkem kui Härra seda kunagi teinud on. Võibolla tõesti. Mul ei jää muud üle, kui rõõmustada selle hoolitsuse üle, mida jagub meile kõigile kolmele. Mul on vedanud 🙂



Lisa kommentaar

