Laadatrallist

Posted: juuni 29, 2010 in Uncategorized

Oi, kuidas ma ootasin neid Hansapäevi! Kui umbkaudu kaks aastat tagasi teada sain, et 2010 just Pärnu seda üritust võõrustab, naersin, et pean kohe raha koguma hakkama. Ja lõpuks nad tulidki!

Trall oli vägev, kontserte ja muusikat igast august ja nõlvast, melu siin ja melu seal, terve kesklinn ja kaugele minu koduni väljagi hingas linn just Hansapäevade taktis. Müügilettides, pean tunnistama, küll natuke pettusin – ootasin vist liiga palju. Tõsi, mul pole ju oma kodu, mida sisustada, seega suur osa lette tekitasid vaid “ilus, aga läheme kähku edasi” reaktsiooni. Aga siiski oleks ma ootanud just rohkem erinevaid ja uudseid asju – ikka oli pool ehete all kinni ja sekka siis süüa, käsitööd ning teisi põnevaid asju. Ühtteist siiski endale soetasin – imeodavalt taaskasutatud paberist toodetud märkmikke, puidust kõrvarõngad oma uue juuksevärvi tarbeks, Goodkarma koorija ja kaks vilditud lepatriinut. Näppisin tükk aega, pisar silmas, ühes imelahedas boksis käsitööna valminud pehmeid ja suuri kaisulepatriinusid, aga rahakott ei hakanud peale – selliseid asju on meil ju automaatselt kahte vaja.

Esimene päev läks meil pikalt ja lõpuks isegi raskelt, sest väsitasin ennast ja lapsi üle, kogu selles jaanipäevatrallis polnud me ju tükk aega koju saanud. Aga oi, me nägime ägedad välja! Mina kandsin laia maani musta seelikut, beeži talupojapluusi ja selle peal musta korsetti, lastel olid seljas spetsiaalselt Hansapäevadeks tehtud kaunid käsitöölised lapikleidid, mis vanavanemad sünnipäevaks kinkisid. Kõik kiitsid neid, nii tuttavad kui müüjad, kellega suhtlema sattusime ja uurisid kleitide päritolu, mitmed turistid tegid ka pilte. Menukad plikad mul! Endal kahjuks muidugi ühtegi pilti pole, mida jagada, oleks vist pidanud kellegi käest kontakti võtma.

Teine päev käis vanaema nendega paari etendust vaatamas ja eelmisel päeval menukaks osutunud t a s u t a batuutidel hüppamas, mina tegin kodus tööd ja õhtu poole vedasin end sõpradega sinna, sõin ka kuulsat kolme palli ja maailma parima vahvliga jäätist.

Lõppkokkuvõttes võib vist öelda, et jäin kogu selle meluga vägagi rahule – hästi tehtud, Pärnu!

Kommentaarid
  1. Veronika ütles:

    Hansapäevad on ühed vägevad asjad jah. Kuigi ma ka alati ootan rohkemat. Just see riietumise ettekänne on nende ürituste juures alati lahedaim. 2015 tuleb suurem hansatamine Viljandisse. Ma pole 100% kindel aastaarvus… Mu lapsed said tänavu kohaliku lehe veergudele just siis, kui hansastiilis riided olid juba ää trööbatud ja tavalised seljas. Aga vahva oli ikka! Pärnus oli raudselt 10 korda vahvam – ikkagi rahvusvaheline!

  2. Raven ütles:

    Ma ootasin rohkemat selles suhtes, et arvasin, et ka teiste riikide kaupa lettidelt leiab, aga ikka seesama, mida igalt laadalt osta saab.

Lisa kommentaar

