Ja mu pärand elab edasi…

Posted: oktoober 22, 2010 in Uncategorized

Juhtusime kunagi nägema taevas lennukit, hirmpikk saba järgi. “Miks nii?” kõlas Mirithi suust. Seletasin siis, miks lennukiga lendamist tuleks pigem vältida ja mida see meile ning keskkonnale teeb, jagasin ka ilmakontrolli ideed.
Täna räägib ta mulle rõõmsalt, kuidas jagas mu juttu ühe oma lasteaiakaaslasega, kes leidis selle väga huvitava olevat ning mainis, et tema isa ikka aegajalt sõidab lennukiga. Mirith käskis sõbral kindlasti asjaolud ka oma isale selgeks teha, et too enam lennukiga ei lendaks.

No kuidas ma saan mitte uhkust tunda!

Kommentaarid
  1. Kristhel ütles:

    No võrratult armas 🙂 Tõesti!

  2. Jaana ütles:

    No paraku pole ju elus kõik nii must ja valge, et nyyd yldse lennukiga lennata ei tohiks… jutt on iseenesest õige, aga pisut äärmuslik või mis?

  3. Rents ütles:

    Reisida ju vahel tahaks, aga kasvõi Soome aerutada ei jaksa. Paratamatult jääb ego peale, kui terve elu koduaias istuda ei taha.

  4. mormelar ütles:

    Ma olengi äärmuslik 😀
    Ja ega ma talle ei öelnud, et üldse lennukiga lennata ei tohi, ma rääkisin lihtsalt, et lennuk on kõige ressursse raiskavam viis reisimiseks ja üleüldse on meil lähedal väga palju põnevaid kohti, ei pea palmi alla alati minema. Aga see on ju vaid minu isiklik arvamus, ei tasu end solvatuna tunda.

    • liisheart ütles:

      Igatahes oleks ka mina uhkust tundnud kui mu laps võttis kuulda sellist asja ja ka teistele seda jagas ja pealegi veel mõjus….lennata ju võib kuid tulebki arvestada riskidega, minu arust ideaalne!!

  5. anna ütles:

    Jääb siis üle loota, et kumbki su tütardest ei leia tulevikus, et nende unistuste amet on selline, mis paratamatult lendamist nõuab. Selliseid ametikohti on paraku üha rohkem.

  6. Veronika ütles:

    IFLAle minnes osutus kõige mõistlikumaks minna lennukiga. Lihtsalt muidu oleks kaks päeva seigelnud saja-kümne kallima ja võõras kohas ümberistumist vajava transporrdiga. Nii oli vaid 1,5 tundi ja kohal. Esimene kord oli. Ja mulle hakkas meeldima… No Soome vast ei läheks ja ekstra seetõttu, et lennata tehaks, ka ei lendaks, kuid kui tekib kunagi vajadus töö asjus vms pärast kaugemale minna siis eelistan raudselt lennukit. Hedonistlik, kuid äärmiselt põnev, mugav ja kiire.

  7. Rents ütles:

    No Prantsusmaale näiteks saab edasi tagasi heal hetkel 90 euroga – mitte mingit pidi ei saa selle raha eest näiteks rongiga kasvõi ühtki otsa, kui oleks tahtmist romantikat teha ja sel viisil minna. Nii et juba see teeb oma korrektuurid.

  8. Rents ütles:

    Mina kavatsen anda oma panuse sellega, et saan kindlasti vähem kui kolm last. Ehk isegi ainult ühe. Mõelge, millist kahju teeb ainuüksi üks inimene ökosüsteemile – ja tõenäoliselt saaks ta omakorda veel ka järeltulijaid! Oleksin ma veel empaatiavõimelisem, paneksin köie kaela, et oma edasised kulutused nullini viia, aga kahjuks nii altruistlik ma veel ei ole. Igatahes Rents juuniori õpetan ka lasteaias keskmiste perede laste käest küsima, kas nende vanemad loodusest ei hooligi, et egoistlikult uusi tarbijaid toodavad – sest loodussäästlikkus on oluline, nii et seda tuleks varakult misjoneerida.

  9. mormelar ütles:

    Tooh, Sa oled küll viimane inimene, keda uskusin seda isiklikult võtma. See on ju kõigest minu arusaam ja nägemus ning teiseks ma pole ju tegelikult rääkinudki, mida ma täpselt lapsele ütlesin ehk siis arvan.

    Aga Su irooniast hoolimata ütlen ma Sinu arvamuse kohta (mida ma ei kavatse maha teha), et mina jällegi mõtlen nii, et kui ma kasvatan üles jalgpallimeeskonnatäie roheliselt mõtlevaid lapsi, kes omakorda seda oma lastele, partneritele ja sõpradele edasi annavad, on minust ja neist kõvasti rohkem kasu kui meie kahju keskkonnale.

  10. Nipi ütles:

    Ma arvan, et laps, kes väiksest peale kuulnud, et lennukiga sõitmine millegipärast hea ei ole, mõtleb tulevikus pikemalt järele. Selle üle, kuhu reisile minna, kas reisile minna ja millist vahendit kasutada.
    Alati ei ole lennuki vältimine võimalik, aga nt Tallinn-Helsinki otsad on küll üsna mõttetud.
    Ma arvan, et kõige hullemad tarbijad ei olegi inimesed, kes 1x aastas reisile lendavad, vaid ärimehed jmt kes regulaarselt ka lühikesi otsi aja kokkuhoiu pärast lennukiga teevad.

  11. Rents ütles:

    Ma ei võtnudki isiklikult – ja kommenteerima ärgitasid ka pigem teised kommentaarid, mitte otseselt postitused. Aga fakt on see, et sündimata lapse eest on loodus tänulikum kui misjonäri eest – sest ükskõik kui “roheline” sa oled, tsivilisatsioon on su ikkagi ära rikkunud. Sa ei taha näiteks ehitada sõnnikust maja, nagu Indias, sa kulutad selleks ressursse. Sa ei taha end ja oma riideid pesta kord nädalas või veel harvem, sa kulutad selleks vett ja elektrit – ning vaevalt et sa neid käsitsi pesed, nii et sul on ka hulk kodumasinaid, mis sind su igapäevaelus aitavad. Praegu näiteks võiks Aafrikas elada ka kümme miljardit inimest ja maakeral ei oleks probleemi, kui ainult need poolteist miljardit Lääne maailma tarbimishullu ära kaotada. Ja ka meie padurohelised on keskmise aafriklase või indialase kõrval tarbimishullud. Tallinn-Helsinki lennud on muidugi naeruväärsus, aga üldises plaanis on lennutööstuse panus köömes sellega, mis kaasneb meie igapäevase tarbimisega – kasvõi sellega, kui ostetakse poest mandariine, mida teisest riigist siia on toodud. Või okei, mandariinide puhul saab näiteks Mormelar aru, et neid ei tasu osta, aga Norrast veetakse Eestisse näiteks külmutatud liha ja pannakse sellest tehtavad saadused siin läbi erinevate firmade müüki ja odavat hakkliha ostes annad oma panuse kogu kütusekulusse. Samal ajal kui väikse nälgiva neegri ökoloogiline jalajälg ei anna sinu pisikese varbagi mõõtu välja, nii et tõesti pole vahet, kas neid on jalgpallimeeskonna jagu ja kas nad on roheliselt meelestatud.

  12. mormelar ütles:

    Ma olen arvamusel, et Sul on täiesti õigus – kui vaadata asja ainult keskkonna seisukohalt. Ma usun, et nii ideaalseid lahendusi ei suuda isegi ökokogukonnad pakkuda ja mina isiklikult pole ideaalsust ealeski taotlenud. Õnneks või kahjuks olen ma arvamusel, et üksikisik maailma ei päästa, ainult oma hinge ja uhkuse ning võrdlemisi egoistlik ja mugav olen nagunii. Seega trumpab mu soov saada paljulapseliseks maailmapäästmise soovi igal juhul üle.

    Ja konkreetselt mandariinidest rääkides, ei päästa neid minu eest ka mu täpne teadmine, mis nad sisaldavad 😀

Lisa kommentaar

