“Põletus”

Posted: oktoober 22, 2010 in Uncategorized

Viimase aasta jooksul olen kokku näinud umbes kümmet etendust, mida pole jõudnud kajastada. Mul on illusioon, et kunagi siiski teen seda, aga alateadvus irvitab selle peale. Etendusi on olnud nii väljaspoolt Pärnut – “Avameelselt abielus” ja “Üllatuskülaline”, kui ka Endla repertuaar – “Ära muretse, kallis”, “Raimonds”, teist korda “Revidenti”, “Madame Bovary”, “Mässajad”, “Ballettmeister” ja “Tiramisu”. Kindlasti unustasin ka veel midagi ära. Nendest meeldisid mulle enam “Ballettmeister” ja “Mässajad”.

(Klatšimooride suu väsimise ennetamiseks võin mainida, et kõik piletid peale ühtede, mis said ostetud 50% päeval Silmarõõmule kingituseks, on olnud tasuta, enamus võidetud, üks kord kaasa kutsutud ja teine kord kupongiga saadud.)

***

Eile käisime sõbrannaga “Põletuse” esietendusel. Ja ma lihtsalt ei suuda ära kirjeldada, kui väga ma seda etendust jumaldan! See oli parem, kui ükskõik milline film, mida ma viimasel ajal näinud olen! Juba etenduse sisu ise oli jahmatavapanevalt hea ja põnev. Lõpplahenduse peale ahhetas terve saal. Hoolimata avalöögi andnud sügavast tekstist sai siiski ka mitu korda etenduse jooksul naerda. Ainuüksi tollest traagilisest Idamaade perekonna salapärasest ajaloost rääkiv näidend oleks suurepärane lugemine.

Aga kui nüüd lisada sinna juurde pühendunud näitlejatöö, imetabane butafooria ja ennekõike võrratu lavastajatöö, kus mineviku ja olevikustseenid vahetuvad sujuvalt ning luuakse mõjusaid illusioone mälestustest, ei jää muud üle, kui vaid õnnest ohkida.

Ei oleks mina uskunud, et midagi nii ülivõrdelist Endla laval näen. Võin julgelt öelda, et see on parim etendus, mida minu silmad näinud on.

Kommentaarid
  1. vivian ütles:

    Ma jagan sinu arvamust, et see oli hea tükk. Lõpp oli nii ootamatu, et ma olin pärast segaste tunnetega…
    Ma pole üldse kindel, et ma kord veel seda vaatama ei lähe.

  2. Siret ütles:

    Võida mulle kah mõni pilet 😀 Mingi aeg tagasi just vaatasin, et seda tahan kindlasti näha.

Lisa kommentaar

