Kevad trügib tuppa ja riidekappi

Posted: märts 20, 2011 in Uncategorized

Ma elan!

Ökoteema küttis palju kirgi. Mul on olnud siin hulga inimestega väga meeldivaid privaatvestlusi ja tundub, et sain oma kirjutamise isu seal täis. Ja teisalt on ju hirmus tore saada kirju, et uu, me igatseme Sinu mõtisklusi.

Ma hoidsin oma huvi ja elustiili pikka aega vaka all, justnimelt nende kirgede vältimiseks. Mõni vana tuttav ligineb nüüdki uudishimuga – olla kuulda, et minagi olevat selle sektiga liitunud… Elus kipub see nii minema, et kuigi ma sel teemal ise harva suu lahti teen, vastan pigem küsimuste peale, tuleb takkajärgi välja, et ma “reklaamivat end” või “suruvat peale”. Nojah. Õnneks olen ma ju nii rumal, et vait ka ei jää.
Ma tean ka hästi, et sama palju kui on neid, kes mahemõtteid huviga loevad, on neid, kes selle akna siis kähku kinni panevad. Seepärast hoiatangi alati eripealkirjaga ette. Ei tasu muretseda, siiski, ma ei jäta kirjutamist ka noil veidratel rohelistel teemadel pooleli, sest see on ju minu elu ja elustiiliblogis oleks nukker midagi nii suurt puudutamata jätta.

Omamoodi rahulduse saan ju ka sellest, et kõik need vastased ja vaidlejad siiski tulevad siia lugema – ju siis huvitab! Mina hoian kaugele eemale asjadest, mis mulle ei meeldi.

***

Mul on olnud veider aeg. Ühelt poolt väsitav ja teiselt poolt rahuldust pakkuv. Eelmine koolisessioon oli täis kaltsukapoodlemist mitmes linnas, sõbrannatamist, head sööki ja öist Tartutki jagus sekka. Kõik see kokku tekitas mulle esimest korda tunde, et midagi hakkab muutuma, midagi on õhus.
Ma olen alati olnud pigem kevadväsimuse, kui kevadarmumise tüüp, aga tundub, et see aasta on teisiti läinud. Pime talv aheldas ka minu koju – kui ka käisin kuskil, siis pigem vastumeelselt, kõige meeldivam tundus oma tekk ja raamatukogu raamat, ka peale seda, kui olin end juba üles löönud.
Hiljutine suur riidekapitühjendus ei viinudki masenduseni, vaid hoopis tõdemuseni, et ma polegi tüüpiline naine, kellel pole midagi selga panna – hoopis nii palju ilusaid asju on! – nii palju, et tahaks kohe soojemaid ilmu. Ja nagu viimasel ajal ikka, pakub mulle ka ülimat naudingut suurte kottide kaupa kodu tühjendada.

Laste kummutki ei jäänud puutumata. Hulk uusi asju, millesse sisse kasvatatud ja hulk väikeseid, millele sai hüvastijätuks lehvitada. Sealjuures pidin tõdema, et minu lemmikud militaarmustri, pungiruudu, musta ja pitside näol on lasteriietelgi aina rohkem esinema hakanud. Mulle meeldib, edev värk.

Tarbimisest rääkides – läksin kuu aega tagasi hulluks ja tellisin kuhjaga meisterdamistarbeid. Nüüd nad on kõik saabunud ja nii ma siin nokitsen ja nokitsen ja nokitsen. Vahepeal vaatan õue, päikest.

Lumi ja päike on siiski hullumeelne kooslus, mida mu silmad ei kannata. Loogiline oleks ju päikeseprille kanda, nagu enamus mõistlikke inimesi, aga mul on mingi omapärane kiiks, mis ei luba kokku sobitada päikeseprille ja talvemantlit. Nii ma käin ja piinlen. Kiiksud on imelikud, aga ometi vallutavad meid.

Jah, kõik on ütlemata hästi. Me kohtume veel!

Kommentaarid
  1. Rents ütles:

    Mind ärritab öko (ja ka mõne muu) teemaga see, et kui mokaotsast öelda, et veits ikka vaatan ja ei pane poes kõiki juur- ja puuvilju eraldi kilekottidesse, eeldatakse kohe, et sa oled nüüd radikaal ja edaspidi nähakse iga “kõrvalekallet” ebaõnnestumisena. A la “ostsid uue kleidi, kas see loodusele kahjulik ei ole?” Tunnistan, et kasutan ka ise seda tehnikat, aga eelkõige inimeste puhul, kes muust ei räägigi, kui sellest, kui ökod nad on ja kui nendega kaasneb ka mitteniiökodele ülevalt alla vaatamine, kuigi nende enda “pisirikkumisteks” on vähemalt kord aastas perega USAs käimine, mis tähendab, et ma võiksin ka kõik oma asjad eraldi kilekotti pakendada ja oleksin kokkuvõttes ikka neist väiksema ökoloogilise jalajäljega. Ehk siis mul tekib kiuslik tahtmine seda kasutada ainult siis, kui inimesed igapäevaselt käituvad nagu radikaalid ja a la ajalehes kirjutavad, et suhtuvad halvustavalt oma tuttavatesse, kes prügi ei sorteeri. Või nagu on juhtunud, et tuleb inimene mulle ütlema, et see, et ma oma koerte tagant koristan, on loodusele kahjulik. No tule taevas appi.

    Või teine näide – ma olen kuskil mokaotsast maininud, et ma ei söö eriti liha, no ei maitse. See ei tähenda, et ma oleksin taimetoitlane, lihtsalt ma ei tunne igapäevaselt isu selle järele. Ja paar korda on juhtunud, et kohtun turul inimesega, ta näeb, et mul on käes näiteks maks (seda ma tglt nagunii ei söö, koertele vahel ostan) ja küsib irvitades, kas ma andsin alla. Nagu wtf, kui teie naaber kunagi usuasjadest ei räägi, aga küsimise peale mokaotsast vastab, et on kristlane, kas te siis eeldate ka, et ta kindlasti ei seksi enne abielu, loeb alati söögipalvet ja ei mõtle iial patuseid mõtteid? Või miks üldse peaks iga asja radikaalsuseni viima ja selle mitte tegemist ebaõnnestumiseks pidama?

    P.S. Natukenegi teemasse – päiksekad sobivad nahkmantliga, käi ringi nagu rokkstaar! 😀

  2. mormelar ütles:

    Aamen (ja mina ei seksi ka abielus olles)!
    Just see radikaalsus, mida teised eeldavad, sest ilmselgelt on kõik teised ideaalsed, on üks häirivamaid faktoreid.

    • mann ütles:

      ma ei tea, kas sa mind mäletad, kuid mina mäletan sind küll – tumedapäist ja needitud tegelast sütevakast, kes ühes klairi, marta ja muu sütevaka seltskonnaga TENis möllas. selline… väljapaistev tegelane. või, noh, väljapaistev – meelde jäid. aga eks valdav osa TENi rahvast on mul ühte- või teistpidi meeles.

      igatahes, sattusin ükspäe’ su kirjutisi lugema: vahva plika. vahvad väljaütlemised. ja olgugi, et mirithi olemasolust ma teadsin ja mingitmoodi teadsin melianist ka (tõsi küll, mirithit ma mäletasin nimepidi, aga meliani mitte), muu sinu elus toimuv oli suur ja huvitav lugemine.

      vahva on lugeda, kuhu see plika, keda ma ammust-ammust ajast mäletan, välja on jõudnud ja mida ta maailma asjadest arvab. iseäranis siis, kui ta nii hästi kirjutab.

      tervisi sulle ja su perele!

  3. B ütles:

    rentsiga kopipeist arvamus 🙂

  4. chrystalwarren ütles:

    Ma olen üks neist, kes käib päevas vähemalt 5 korda su blogi vaatamas, ehk on uus postitus 😀 Varsti olen nagu ahistaja! Hihi. Aga mulle meeldivad su siirad postitused, väga.

    Ma olen oma jao juba selle vähema osagagi kätte saanud, millest ma kinni haarasin alles hiljuti. Eks see teiste poolne “iroonia” on kohati isegi põnev, peab lihtsalt oskama neile vastu öelda.

  5. Siret ütles:

    Mul on see kiiks, et ma mütsiga päikseprille ei kann 😀 No ei suuda, nii jube tundub.

    Mul on vist vedanud, et ma pole kohanud ökoinimesi, kes teistele ülevalt alla vaatavad.

  6. suslik ütles:

    noh, mind sõimati lihtsalt lollakaks: “ei ole vaja vahtida, mis igas purgis sees on, siis ei saagi süüa midagi.”
    aga näe, vahin. et mitte süüa “midagi”, vaid ikka toitu 🙂

    sulle selle eest hoopis aitäh.

    ja päikeseprillid ja sukad ja kevad ja vein pargis ja seelikud ja loengust kaltsukasse ja.
    seda kõike ootan ka.

  7. Siret ütles:

    Mul tuli üks hea pirn meelde. Äi käis külas ja tõi mingit sinki. Järgmisel hommikul mees sokutas kaasa talle seda ja ütles, et me ei söö seda, et seal need ja need asjad sees jne. Äi vahtis imestunult ja ütles, et mis tal´s viga on, äh, kõik söövad ju 😀 Nii et millest te räägite 😀

  8. Veronika ütles:

    Öko siis öko – miks peaks häirima? Silt on silt, eluviis on eluviis ning religioon religioon. Ükski neist pole jäik ja eranditeta. Halvustamine tuleb alati ringiga endale tagasi. Seega ma pigem imetlen vaikselt ning loen põnevusega su postitusi. MEeldiv lugeda,e t sul juba kevad käes. Mul on vaid väsimus…

  9. udusiil ütles:

    Niikui sa kavatsed oma väljapraagitud riided kuhugi swapile viia, siis anna sellest kuskil teada palun (siin või näoraamatus), sest tõenäoliselt tahaks ma suurt enamust sealt osta/omastada/vahetada/insert proper word here. 😀

Lisa kommentaar

