Ära iial ütle iial

Posted: märts 23, 2011 in Uncategorized

Trenn. Mul oli alati raske mõista inimesi, kes viitsivad trennis käia. See on ju nii absurdselt tüütu, ja lisaks muidugi ka natuke hirmutav. Ainus motivatsioon ja eesmärk, mis trennis käimise põhjenduseks olla sai, oli muidugi kaalulangetamine. Sealjuures vaatasin esialgu kahtlustavalt just saledaid inimesi, kes trennis käivad – neil poleks ju vaja! Mõistmata, et lisaks vormi saavutamisele on seda tarvis ka hoida.

Ja siin ma nüüd olen. Viis korda nädalas trennis käimist on vähe. Mind teeb kurvaks, kohe enneolematult kurvaks, kui mõni argipäev möödub trennita.
Trennist tulles on mul alati pea mõtteid tulvil ja selline tunne sees, et terve maailm on minu ees lahti.

Ma tean, mul on endal ka raske end uskuda. Sealjuures teeb selle kõige absurdsemaks veel see, et ma pole praktiliselt üldse kaalu langetanud ning see ei morjenda mind karvavõrdki. Käsi südamel, olen iseenda suureks üllatuseks avastanud, et kaalulangetamine pole minu jaoks absoluutselt mingi eesmärk. Isegi kehavormimine on lihtsalt lisaboonuseks.
See tunne, lihtsalt see imeline ärevus enne trenni, pingutamine selle ajal ja äärmine rahulolu peale treeningut on see, mispärast ma seal käin, mispärast ma ohverdan oma rahuliku koduse miljöö. Ja ma jumaldan iga sekundit!

Kui hästi ma nüüd mõistan neid, kes ütlesid, et trennis käimine on puhas sõltuvus. Ja kui veel spordiklubi adminn mu juba ära tunneb, nime küsimata mu kaardi ulatab ja sõbralikult tögab, et jälle jooksen nii kiirelt saunatamata minema, siis ma tunnen, et ma olen täiesti õiges kohas. Õnnelikuna.

Kommentaarid
  1. tikker ütles:

    kas sa käid rühmatreeningutel või ka jõusaalis? ja millised trennid sulle kõige rohkem meeldivad? ma olen mõelnud, et äkki peaks midagi muud ka veel proovima, aga mul isiklikult on nii suur vihkamine igasuguste vähegi pikemate ja keerulisemate kombinatsioonide suhtes, ma lihtsalt ei suuda neid meeles pidada, kõik läheb alati sassi – isegi bodybalance, mis olevat lihtsa kavaga ja aeglane, on minu jaoks piisav pingutus… siis nagu hästi ei julge muid proovidagi 😀

  2. mormelar ütles:

    Rühmatreeningutel ikka. Üritan käia vähemalt viies trennis, millest üks on kindlasti BB ja teine kõht-selg-tuharad lihastreening. Ülejäänud siis vastavalt aegade sobivusele rasvapõletus, lihastreening ja aeroobika.

    Mul puudub ka igasugune käte-jalgade kordinatsioon ja üleüldse lembus reeglistatud tantsimise, sealhulgas ka sammukombinnide vastu. Esimesed korrad oli veider, aga võtsin asja huumoriga, kui valele poole keerutasin ja üsna kiirelt harjub tegelikult ära. LesMillsi boonus ongi ju see, et kolm kuud üks ja sama kava, siis on kolmandast korrast alates lihtsam.

  3. tikker ütles:

    no sa andsid mulle natuke julgust juurde 😛 ma küll hetkel veel piirdun BB-ga, aga kui tulevikus peaks mõni hea pakkumine tulema, kus saab soodsa hinna eest kõike proovida, siis ehk… praegu pole mul kodus ühtki paari jalatseid, mis sobiks saalitreeninguks, sellepärast juba on võrdlemisi keeruline.

  4. mormelar ütles:

    Mul on püksidki küla pealt laenatud, mul ju pole neid 😀

  5. evelin ütles:

    minust saab nüüd kolmel hommikul nädalas trennipihv!!

  6. Tiina ütles:

    Esialgu kaal tõuseb,sest lihased kaasvavad,siis alles hakkab “rasv põlema” ja kaal langema. Aga tean seda mõnu ja rahulolutunnet,ma käisin 3a 5x nädalas,nüüd olen laisem ja piirdun kolme korraga.

  7. Kratt ütles:

    väga tuttav tunne 🙂
    oleks keegi mulle mõned aastad tagasi öelnud, et ma lähen vabatahtlikult trenni ning naudin seda, ma oleks ta välja naernud. aga just nii need asjad nüüd on 😀

  8. […] haldjapiiga kirjutab, et ta käib trennis selle mõnusa tunde pärast, mis peale trenni kehas on, siis pean temaga […]

  9. Jackie ütles:

    Tiina: “Esialgu kaal tõuseb,sest lihased kaasvavad,siis alles hakkab “rasv põlema” ja kaal langema.”

    Lihased mitte ei kasva, vaid võtavad koormuse lisandumisel vee endasse, see teeb nad näiliselt suuremaks. Naistel ei kasva lihased kuigi hästi (testosterooni ju pole; v.a. geneetilise eelsoodumuse korral) ja tuleb ikka aastaid kõvasti vaeva näha, et lihas KASVAMA hakkaks. Enamasti läheb varem mitte treeninud inimesel umbes kuu (mõnel vähem, teisel rohkem), enne kui lihas koormusega harjub ja vee välja laseb ning kaal rasva arvelt kukkuma hakkab. Keha jaoks on see lihtsalt uus situatsioon ja ta üritab sellega harjuda. Siiski on rasvapõletus suuresti toitumises kinni. Võid teha ka 10 trenni nädalas, aga kui toitumine korras pole, siis ei kao kaalust grammigi rasva arvelt. Ja kui liiga sagedasti ja pikalt aeroobset trenni teha (vaata näiteks aeroobikatreenereid), siis saab ainult rasvasemad jalad. Põhjuseks on jalalihaste suurenenud triglütseriidide intramuskulaarne tase.
    Toitumine korda ja siis läheb ka rasv! Ja märgatavat lihaskasvu aeroobikaga ei saavuta 😉

    • säde ütles:

      tahaks siinkohal ka teavitada teid beebipillidest, mis hoiavad tagasi trenni mõju. rassisin poolteist aastat 5 korda nädalas trenni käies, jõusaalis, bodypumpis, shapingus, … ja kaotasin oma 3-4 kilo.

      siis lugesin cosmost (jah, you heard me!) et beebipillid hoiavad trenni mõju oma 60%-ga tagasi.

      kolisin ümber nuvaringi peale (too much information? :)) ja paari kolme kuuga lendas mul 6-7 kilo maha. nagu siis alles lõpuks oli mu pideval trenniskäimisel effekti.

Lisa kommentaar

