Kes pani Mormelari lehte lugema?

Posted: aprill 8, 2011 in Uncategorized

Ma ei tea eriti midagi spordist, dopingust ega keemiatööstusest. Aga…

Minu arvamus antud hetkel on, et Veerpalu ei ole süüdi. Esiteks on imelik juba see ajastus, mil seda uurima hakati, ta pole ju tegev. Kõlab kellelegi vajaliku laimukampaaniana, ei tasu unustada teisi praegu maailmas Eestiga seotud aktuaalseid teemasid.
Teiseks, selle mulje järgi, mis minul temast jäänud on, ei tuleks ta välja seesuguse vabanduse ja süütuse taotlusega, kui tal oleks mingigi kahtlus, et testi vastus võib tema kahjuks olla. Inimestel on kombeks sellises olukorras hämada, aga tema on olnud väga napisõnaline, kuid konkreetne. Hämanud on vaid teised ümberringi. Aga ma ei ole end ka väga tihedalt kursis hoidnud, muidugi.

Täna vaatasin just Hommikutelevisiooni, kus Postimehe sporditoimetuse juht ise puudutas seda teemat, et miks neil alguses lugu ei lubatud kirjutada – nad ei avalikustanud allikat ja Eesti isikukaitseseaduse järgi oleks neid saadud laimu eest kohtusse kaevata ilma tõenditeta. Seal pole küll midagi kahtlast, minu meelest, nagu nii mõnigi väidab.

Praegu on asi süüdiolemisest kaugel, nii sain mina aru, esimene üldine proov oli positiivne ning teine oli seda peale rasket ja intensiivset treeningut, kus hormooni tase kehas tõusebki mitmekordseks. Rahvusvaheline organisatsioon pole oma uuringtulemusi ega otsust veel avalikustanud, seega tuleb oodata ja vaadata.

Veerpalu selja taha on ka kogunenud mitmeid mõjukaid inimesi, kes ilmselgelt temas ei kahtle, sest keegi ei tahaks ju sellise pauguga põhja panna. Vaevalt see nüüd mingi kindel näitaja on, aga vähemasti minu jaoks kallutaja siiski.

Mina isiklikult leian seda, et isegi kui ta on süüdi või noh, proov tuleb positiivne, seisab Eesti ikkagi tema selja taga. Ta on meie oma mees, armastatud sportlane ja ilmselge on ju ka see, et ta pole kogu aeg dopingut kasutanud, kui üldse – kahjuks on sellel ka inimlikud tagamaad olemas, kui inimene sinnamaale langeb. Ma ei usu, et ühiskond teda armastamast lakkaks.

Kommentaarid
  1. Rents ütles:

    A ja B proov tehakse ju ühest ja samast vereproovist. St verd võetakse üks kord, osast tehakse test. Kui test osutub positiivseks, tehakse teine test (samast verest), et olla kindel, et midagi pole viltu läinud.

    Aga kõik sportlased võtavad nagunii metsikus koguses toidulisandeid ja igasuguseid stimulaatoreid, Alaver on minu meelest isegi öelnud, et Veerpalu võttis lubatud ravimeid, et trennijärgset taastumist kiirendada, mis tema vanuses on üsna tavaline. Need ravimid tõstavad ka kasvuhormoonide taset, see seda taastumist kiirendabki. Enamasti on “doping” lihtsalt kokkulepitud piiri ületamine (ja/või konkreetsete keelatud ravimite kasutamine), aga lihtsalt päikesest tuleva D-vitamiini ja lehmapiima najal ei spordi nagunii keegi.

  2. Sille ütles:

    Ma tõesti väga-väga-väga tahan Veeraplut uskuda…
    Aga siiski minuteada (tõsi, ma pole arst ja loodetavasti siiski eksin) seda ainet siiski süstitakse. Iseenest nii kõrgele näit tõusta ei tohiks. Aga siiski olen ma Veerpalu poolt ja hukka teda ei mõista.

  3. evelin ütles:

    minuarust kah nad võtavad kõik neid keelatud aineid.. FB on kah hulluks läinud selle, usume veerpaluga 🙂 võttis lihtsalt liiga palju või lõpetas võtmise liiga hilja ära ja käes.

  4. Siret ütles:

    Kõik võtavad ikka lubatud aineid (ei taha mõeldagi, mis saaks, kui kõik keelatut tarbiks). Mõningate asjade koosmõju ja toimeid pole aga alati võimalik ette ennustada. Võimalik, et oli lihtsalt paljude asjade kokkulangevus, sest teadaolevalt oli ta tarbinaud kahte lubatud ainet, mis soodustavad taastumist ning tõstavad kasvuhormoonide taset.
    Antud testid on ikka samast proovist, teises testis oli 33% erinevus sisalduse osas, oli vähem.
    Küsimus on siin pigem määramise metoodika usaldusväärsuses kui kasvuhormoonis. Kas sünteetiline või keha enda toodetud?
    Ja tekib ka küsimus, et miks oma eduka karjääri lõpul mõttetult riskida?

  5. Eveli ütles:

    Kuna ta on karjääri jooksul lugematu arv dopinguproove andnud ja kõik on negatiivsed olnud siis nüüd karjääri lõpus hakata patustama oleks küll lauslollus… Mina igatahes usun Veerpalut!

    Kõige naljakamad on minu jaoks “astmaatikutest” suusatajad, mingu paraolümpiale siis kui nii haiged on…

  6. Kristhel ütles:

    Usun igal juhul meie Veerpalu, isegi kui vastus on nii kindel ning ta on süüdlane. Ma ei saa aga samuti sellest aru, milleks nüüüüüüüüd selline asi üles kiskuda? Võitude ajal oli ta ju puhas!

Lisa kommentaar

