Eakate moemaailm

Posted: juuni 1, 2011 in Uncategorized

Ma veedan arvestatava osa oma ajast teisi inimesi jälgides. Ma sõidan palju bussiga, rattaga, jalutan ringi ning veedan osa oma elust, nagu teisedki, oodates – poejärjekorras, bussipeatuses, sõbra järel. Mis siis ikka muud teha, kui teisi inimesi vaadata, kuna mind väga huvitab see vaatenurk – mida inimesed kannavad, milline on nende kehahoiak, kuidas nad käituvad. Naeran ikka, et kui teised käivad kontserditel muusika pärast, siis mina käin vaatamas, mis selga pannakse.

Täna bussis vaatasin vanemaid inimesi. Nende riietus kipub jagunema pigem kahte leeri – liiga tagasihoidlik, veidike vanamoodne, kotakad kampsunid ja polüestrist vormitud kleidid või siis ekstravagantsed nooruse tagaigatsejad, kellel viimased kolm karva oranžiks värvitud ja püsti aetud, nahkpüksid, liibuvad lillad seelikud ja liialt lahti nööbitud sitsikleidid. Selle kõige keskel leidub õnneks ka maitsekaid pärleid. Täna nägin beežis hästilangevas peenvillases pluusis ja puusajoont järgivas kena mustriga seelikus vanemat naisterahvast, sealjuures teps mitte liiga saledat, valged kingad ja kott juures. Mõtlesin, et ka mina tahaks selles vanuses leida head tasakaalu ja maitset, et nii riietuda. Tänaval nägin naisterahvast vanuses 75+ lihtsa, aga kauni lõikega heledast linasest kleidis, rahvariidevöö peal. No lihtsalt võrratu!

Huvitav, kuidas mina 20 aasta pärast riietun? Aga 40?
Enamus mu tuttavaid, kes on olnud mustud, on sellest stiilist juba välja kasvanud või soovivad seda teha. Vaid paar üksikut on jäänud. Sealjuures, mehed kannavad rõõmsalt oma bändisärke edasi, aga just naised on need, kes hakkavad ühelt maalt “normaalselt” riietuma. Muidugi tuleb uusi noori peale, aga ühelt maalt muutub vanusevahe liiga suureks, enam ei teagi neid kõiki.
Praegu ma mõtlen küll, et niipea suureks ei kasva. Pole soovi, olen endaga rahul. Ma ei kujutaks end lihtsalt kollaste lilledega topis ette, tunneksin end liiga ebamugavalt. Aga samas annan endale aru, et pitsivahuseid kleite ju vanaemana ka kanda ei taha. Küllap tuleb see taandumine ja muutus rahulikult, siis, kui on õige aeg. Kuigi mingi osa minust arvab, et must jääb mu riidekapis domineerima ka vanaemana.

Kommentaarid
  1. Mari-Ly ütles:

    nonàed, kui sa reisiksid siis nàeksid kuidas mujal maailmas oskavad ka vanemad inimesed vàga maitsekalt ja stiilselt riides kàia!
    Nt Itaalias on just ùle 50 pruad kòige hoolitsetumad ja kòige vingemalt riides ja nàevad ùldse kòige paremini vàlja! Kòige hullemad on alati noored emad, kes siin pole just kòige nooremad ( kui 35 emaks saadakse vòi ùle siis ollakse nii hòivatud maimikesega, et pole aega end peeglist vaadata) vòi paksuks sòònud pubekad…
    Aga vingeid 40 aastaseid nii tàtokatega kui ilma, nii prua stiilis kui dark on kùllalt…

    Ma arvan, et sa jààd stiilseks ka ilma reisimata 🙂 ja ega reisimine ei tàhenda, et keegi kohe stiilne oleks vms… noh, et ma ei tahtnud sind reisima sundida, lihtsalt 🙂

  2. mormelar ütles:

    Ma arvan, et see on äkki ka sellega seotud, et need, kes on sündinud ühiskonda, kus poest on kaupa saada ja valikuid teha, jätkavad seda ka kõrgemas eas. Meie emadel ja vanaemadel on aga harjumus vähesest kõike võtta ja nii on stiilsus liigne priiskamine.

Lisa kommentaar

