Panganduse vastu

Posted: september 30, 2011 in Uncategorized

http://www.ekspress.ee/news/paevauudised/eestiuudised/andres-raid-voitleb-uksiku-ruutlina-pangaorjuse-vastu.d?id=27691997

Kui õppelaen kord makstud, loodan samasuguseks saada! Praegu on mul pangakaart olemas, kuid kasutan seda võimalikult vähe. Arveldan sularahas ning kui ma veel makse maksin, tegin ka seda sularahas. Eks see on protsess, mis vajab nii uurimist, planeerimist kui ka vaimset valmisolekut. Need aastad lasevadki mul seda teha, ma tahaks uskuda.

Miks?
Mind häirib idee sellest, et kõik minu käigud, teod ja ostud on kuhugi üles tähendatud. Tõsi, keegi ei pruugi kunagi neid vaadata, ma olen ju tähtsusetu mutter, aga mind siiski häirib selle võimaluse olemasolu.

Teiseks ei meeldi mulle tohutu sõltuvus millestki, olgu televisioon või pangad. Ja inimesed ON pankadest sõltuvuses. Seda näitab ka reaktsioon, kus inimesed arvavad, et pankadeta polegi võimalik elada, kuigi see on seaduse vastane – keegi ei saa meid sundida tarbima eraomanduses olevat teenust.

Kui käisin ammusel aal Hansapangas (no Swedbank, aga minu jaoks jääb ikka Hansaks) oma kaarti lõpetamas, teatas teenindaja mulle nipsakat, et ilma pangakaardita pole võimalik palka saada. Halloo! Vähe sellest, et kitsas silmaring ei teagi pangata elamise võimalustest, ei suutnud ta ka taibata, et mul on teises pangas konto. Lõbus.

Kommentaarid
  1. Katrin ütles:

    Rumal teller jah, palka saab täitsa sularahas ka maksta. Lihtsalt tõenduseks peaks siis jääma tööandjale mingi kinnitus selle kohta. Naljakas, kuidas üks teller ei tea, et töötasu maksmise viis on tööandja ja töötaja vaheline kokkulepe.

  2. Raven ütles:

    Aga kas sa siis ei maksagi nt lasteaiamaksu või neti eest või mobiiliarvet vms? et noh ülekanded on ju ikka panga kaudu… Või maksad kõik vastavates asutustes sulrahas?

  3. Jaana ütles:

    minu aeg maksab rohkem, kui peaksin mööda asutusi kappama ja makse maksma. veel mugavamad on otsekorraldused. mina pooldaks yldse sellist asja, et sularaha võiks ära kaduda ja jääkski nn. virtuaalraha. aga see on omaette teema.

    igale ühele oma,

    • mormelar ütles:

      Täpselt nii, igale oma ja eks selle mugavuse tõttu pangad tekkisidki.
      Õnneks on sularaha kadumine seaduse vastane, kuni Eesti riigipanka turule ei too ja see on meie väikese vaese riigi juures üsna võimatu.

  4. külaline ütles:

    Täpselt minu arusaamine rahast ja pankadest. Mina lausa jumaldan sularaha, selle lõhna ja käes hoidmist, selle enda kätte saamist, aga mitte enda käest ära andmist. Lugedes Sinu blogi – Sul on Sinu vanuse kphta väga õige maailmatunnetus! Edu Sulle!

  5. blondinka8 ütles:

    Meie peres valitseb tasakaal- mina vihkan sularaha ja kõik, mida saab maksta kaartiga, maksan sellega. Sularaha ei ole mul kunagi (tööl saan sularaha piisavalt näppida ja kohe üldse ei ahvatle oma rahakoti vahel seda omama), kui selleks ei ole kindlat põhjust. Mees seevastu keeldub maksmast kaartiga ja käib kasvõi kvartalile tiiru peale, et leida automaat, kust sularaha saada.Talle ka ei meeldi, et kellelgi on võimalus kunagi vaadata, kus kandi peal ta ringi liigub, kus poes maksab, millisest tanklast tangib ja ka seda, et kell 15 oli ta Tallinnas ja ja kell 18 võibolla Viljandimaal. Talle kohe üldse ei meeldi, et mingi “jälg” tema liikumisest maha jääb 😀
    Aga kuna me liigume tihti siiski koos, siis minu “jälg” jääb ikkagi maha. Õnneks selle vastu ta ei ole, et mina sularaha ei armasta ja võtamegi seda nii, et ühele meeldib üks viis ja teisele teine viis.

Lisa kommentaar

