Kalendermärkmikutest

Posted: oktoober 26, 2011 in Uncategorized

Ma kirjutan siia lootuses, et ma pole ainus veidrik, kes võib õ i g e kalendermärkmiku leidmisele kulutada nädalaid…

Ma olen üsna lapsest saati jumaldanud igasuguseid kontoritarbeid, kontoritööd ja kirjutamist. Mul oli tõeline kirjatarvete sõltuvus, kui teised tüdrukud ostsid kosmeetikat ja ajakirju, ostsin mina mappe ja märkmikuid ja pastakaid ja… Aastatega see jahtus maha, tuli praktiline meel, aga siiski satun kontoritarvetepoes elevusse ja piidlen ilusaid asju ning naudin seda südamest, kui mul on vaja midagi uut hankida ses vallas.

Mu suured lemmikud on nimekirjad. Ma teen neid kõige jaoks. Nädalamenüüd, ostunimekirjad, pikemas plaanis ostmist vajavad asjad, juba ostetud asjad (eelarve planeerimine), suurpuhastus, linnas käimise trajektoor… Mulle tõesti meeldivad nimekirjad.

Ja nende tarbeks on ilmselgelt kasulikud märkmikud. Juba põhikoolis pidasin oma klassijuhatajaga maha vestluse teemal, miks mul on koolipäeviku asemel kalendermärkmik. Mina võitsin, ilmselgelt, ja sellest ajast saati kasutasin kalendermärkmikku.

Viimasel kahel aastal aga mitte. Avastasin, et tavaline märkmik toimib efektiivsemalt, kuna kodusena puudus mul suur hulk kellaaja-kuupäeva peale tehtavaid tegevusi ja nii jäi paberiraiskamine ära. Nüüd aga tunnen, et uueks aastaks on tingimata jälle vaja kalendermärkmikku ning minu arenenud meele jaoks ei sobi enam klassikaline bürookalendrike.

Käisin mööda poode ja avastasin kaks domineerivat firmat, Teneues ning Paperblanks. Kas taolisi on veel? Mul pole midagi ka netist tellimise vastu. Moleskine ei jätnud mulle nii head muljet.

Mulle väga väga väga meeldivad muidu Paperblanksi “midi” suuruses märkmikud, need on lihtsalt ideaalsed, aga ma kardan, et nädalakalendrisse ei mahuks mu jutud ära ja päevaomadel pole ühtegi kena kaant… Teneuesel on parem kaante-sisu valik, lisaks on nad odavamad, kuid formaat on veidi ebamugavam.Mõlema juures sümpatiseerib mulle ka ääretult nende beežikas lehetoon, ma jälestan juba vaikselt lumivalget paberit.

Ma ei ole nii ammu kalendermärkmiku hankimisega pidanud tegelema, et veidi kõhedaks võtab ka vajalike osade olemasolu. Ma vajan kindlasti lisaruumi (mida minu mäletamist mööda Paperblanksi nädalakalendris polnud, päevaoma pole kahjuks sirvida saanud) raamatunimekirjade jm tegemiseks, mis kalendrijaotusesse ei mahuks. Samas igasugused aadressilisad ei ole mulle olulised. Ülimalt oluline on ilmselgelt ka välimus ja tugevad kaaned.

Pidasin plaani ka märkmik ise teha, kuid sisude valik on nii nadi, et tahaks nutta. Ja ilmselgelt pole mõtet osta midagi nii kaunist (ja hinnalist) naguPaperblanksi märkmik ning see siis ära lõhkuda.

Appi!

Kommentaarid
  1. Kristina Pentsa ütles:

    Paperblanksi kodulehel näed sisud ära, et milline on missuguse suurusega märkmiku süsteem. Neid on minu meelest päris arvestatavalt ja erinevalt.

    Mõistan dilemmat ja olukorra tõsidust täielikult!

    Alla kirjutanud:
    märkmikupede

  2. Hannele ütles:

    Mina ei leia ühelgi aastal endale sobivat märkmikku, pean ikka leppima mingisuguse enam-vähem varandiga. Nimekirju nii palju ei tee, kui Kadri, aga oluline on kaasaskantavus, mahutavus (st päris pisiformaadis märkmik ka ei meeldi,kuigi praegu just sellist kasutan) ja no natuke ilu võiks ka olla (olen rahul oma Navitrolla piltidega Kunstimärkmikuga, aga sellel võiks olla see vahepealne, midi variant ka). Samas pean oluliseks seda, et juba oktoobrikuus (st alguses) oleks saada lai valik järgmise aasta kalendermärkmikke, sest mul on juba siis (tegelikult ka septembris) vaja uue aasta märkmikku!! Ikka pean ootama novembrini ja siis ka valik sihuke… ebamugav.

  3. Kristina Pentsa ütles:

    Mulle on jäänud meelde, et eelmistel aastatel on päris korralik valik olnud…. hmmm. Muidu, Barnes&Noble veebipoest võid ehk mingeid teisi firmasid ka avastada?

  4. Hiio ütles:

    Moleskine weekly on end aastatega väga hästi tõestanud.
    Disaini jah olematu, aga ses osas saad ju ise kaasa aidata, kleebid-tapestseerid-pärlendad-paelatad ise kaaned uhkeks ja kui kuluma kipub, saab veel disainida 🙂

  5. mäemamma ütles:

    Ooooo, märkmikud! oooo, kontoritarbed! ooooo, nimekirjad! Jumaldan! Minu suur lemmik on Moleskine. Vaata nende tooteid siit: http://www.moleskine.com/fr/ – mul pole aimugi, kas neid eestist ka saab 😦
    Ma armusin nendesse märkmikutesse paari aasta eest ja nüüd pean ALATI selle riiuli juurde minema, kui kirjatarvetepoodi lähen.

  6. Rita ütles:

    Ja mina jälle otsisin mõistliku hinnaga, ilusat, A5 formaadis koolipäeviku laadse nädal-nädalalt sisuga kalendermärkmiku ja lõpuks ei leidnudki. Leppisin natuke odavamaga, kus nädal oli natuke teisiti lahendatud kui ma tahtsin aga… 😦
    Tartus oli kalendermärkmike valik juba peaaegu kuu tagasi ammendunud. Kahe nädalaga oli praktiliselt läbi müüdud. Kui mina jaole jõudsin, oli valik veelgi väiksem.

  7. siret ütles:

    MMmm, mul on black moroccan, hirmsasti meeldib see kaanedisain, minulik.

  8. Kata. ütles:

    Mulle ka väga meeldivad nii TeNeues, Paperblanks kui Moleskine, aga nad trükitakse kõik Hiinas. Pigem teen järeleandmisi ja ostan midagi kodumaisemat.

Lisa kommentaar

