Lang pliidiplaadile!

Posted: november 3, 2011 in Uncategorized

Pliidiplaadile kohtuasja vältimiseks, või nii.

Mõni poliitik on alati ebasümpaatne olnud. Aga mõnikord suudavad nad kogu oma ebasümpaatsuses ikkagi tõestada, et kogu eelnev oli pehme eelmäng.

http://uudised.err.ee/index.php?06238164

Lang kavatseb nimelt toore ja jõhkra tsensuuri meite maale jälle tagasi tuua. Küllap peab ta just ennast piisavalt pädevaks tegemaks kogu Eesti lugejaskonna eest valikut, et mida siis intelligentne inimene ikkagi loeb. Ning ilmselgelt pole tal ka ministrina piisavalt tööd, et ta soovib oma aega sellisele asjale kulutada. Sest luua eraldi tsensuurimeeskond, kes seda valikut tegema hakkab, on ilmselgelt nii kulukas, et raha kokkuhoidmise plaanidele kuidagi kaasa ei saa aidata.

Huvitav on ka see, et võttes oma väidetele appi põhiseaduse, kipub ta unustama, et lisaks eesti keele ja sellega seotud pärandi säilitamisele näeb põhiseadus ette ka vaba juurdepääsu infole, mida antud hetkel ilmselgelt ohustatakse.
Üldse on kogu see teema nii jabur ja vihatekitav, et vaid Lang saab sellega tõsimeeli lagedale tulla.

http://uudised.err.ee/index.php?06238205 – Asko Tamme vastus on õnneks põhjalik ja meeldiv ning näitab tunduvalt korralikumat suhtumist kogu teemasse, kui Langi “ma veel ei tea, kuidas” ja Mein Kampfi näide.

Minu isiklik arvamus raamatukoguhoidjana on see, et igasugust kirjandust on vaja. Lisaks enese harimisele on vaja ka puhkust ja meelelahutust ning miks ei võiks see olla Cartland? Kas maksta Saksa seepide eest autoritasu või veel hullem – ärgitada piraatlust – on siis parem?

Samuti puudub mul igasugune usk sellesse, et plaanitav ootesüsteem mingitki tulemust annab. Kes soovivad raamatuid osta, teevad seda nagunii. Ma ei läheks mitte mingil juhul ootamise asemel ostma poodi raamatut, mida ma tulevikus enam ei vaja ning uute raamatute soolaseid hindu arvestades ma olen üsna kindel, et koos minuga mõtleb nii suurem osa eestlasi. Praegugi on populaarsetel raamatutel vähe eksemplare ja nii pikad järjekorrad, et vähesed kannatamatud on raamatud ammu ära ostnud ja teised ootavad aga edasi. Täpselt nii läheks see edasi ka ootesüsteemi korral, ainult et kirjastustel jääks saamata ka raamatukogude tellimus.

Uh, mu emotsioonid keevad praegu lihtsalt nii üle, et ma ei suuda oma mõtteid koondada. Kas sellist Eestit me tahtsimegi…

Kommentaarid
  1. Anu ütles:

    Huhh! Ma ei kujuta ettegi, mis siis saaks, kui selline idiootne plaan läbi läheks. Nt mu ema armastab lugeda. Elab väikses alevikus, kus on väga hästi varustatud raamatukogu ja mitte ühtegi raamatupoodi 60km kaugusel. Ei kujuta väga ette, mis siis saaks, kui ta enam raamatukogule lootma ei saa jääda. + veel see, et ega rahagi ju pole sellise asja jaoks.

    Sama ka minu puhul – väga armastan just eesti kirjandust, kuid tõesti ei jaksa raamatuid osta. Nii väga kui ma ka ei tahaks, siis saan endale heal juhul 2-3 uut raamatut aastas lubada ja ka see raha läheb millegi muu arvelt… Ilmselgelt ei saaks enam kirjandusega nii hästi kursis olla, mis muudaks ka eriala (eesti kirjandus ja teatriteadus) omandamise keeruliseks, kui mitte öelda võimatuks…

    No tsensuurist ei hakka üldse mõtlemagi.. “tore”, et Eestis leidub selline tark inimene, kes terve maa eest selliseid otsuseid teha mõtleb. : )

    Vihale ajab, tõesti!

  2. Liana ütles:

    Ma ei saa aru – kõigepealt Aaviksoo, nüüd Lang…Mis neil viga on??

    • Krõõt ütles:

      Täpselt! Kõik oleks nagu hulluks läinud! :S Kõik ideed, mis viimasel ajal meie austet valitsusladvikust rahva hulka (ning kiirkorras täitmisele) pööratakse on nii jaburad, et ei oska kohe kuskilt otsast vastu vaidlemagi hakata. Napist hinnangust, et “see on ju lollus” ka ei piisaks. (Samas haridusreformi näitel on näha, et ega pikkadest põhjalikest vastustestki ei piisa – seepeale keeras Aaviksoo lihtsalt jonniva lapse kombel nina taevasse ning avaldas arvamust a’la et “kui teie minu moodi mängida ei taha, siis sellest ma järeldan, et te üldse ei taha tasuta kõrgharidust”. Brr!) Meenub lause: “Never argue with an idiot. He’ll drag you down to his level and beat you with experience.”

  3. Kris ütles:

    Kuidagi väga kumab läbi, et antud isik(Lang) ei ole raamatukogust populaarsemaid teoseid tükk aega laenutanud. Näiteks isegi suuremates linnades tellitakse linnaraamatukogusse
    ühte populaarkirjanduse teost vaid nii 5-6 eksemplari. Seega kui ükskord avastad, et teos on raamatukokku jõudnud, siis on sellele juba nii 20-30 isikut järjekorras. Mistõttu jutt on vaid vähestest inimestest, kes saavad raamatut lugeda kõige varem poolteist nädalat pärast poodidesse jõudmist.
    Praeguste raamatuhindade juures jääksid inimesed ka uue seaduse jõustumisega ikkagi raamatukogudest raamatuid ootama.

    Cartlandi osas – kui lastelegi soovitatakse, et loe kas või koomikseid, aga loe midagigi, siis miks see täiskasvanute puhul teisiti peaks olema. Alustab Cartlandiga ja äkki tekib sellest ka millagi küllastumus ning võetakse midagi sügavmõttelisemat ette.

  4. Mari ütles:

    Oh ma olin eile nii shokis Langist. Vaatan hetkel 6htuti Kelgukoerte osasid. Olin juba järjega j6udnud 7 hooajani. (http://www.kelgukoerad.tv/video/hooaeg-07 ) 4 osa pealkiri oli Perevägivald. Filmi päris l6pus vaatab üks filmi tegelastest televiisorist ülekannet Riigikogust, kus justiitsminister Rein Lang vastas Karistusseadustiku muutmisesse puudutavatele küsimustele. Seal tehti (vist E.Sepp tegi) ettepaneku lisada Karistusseadustikku eraldi koduvägivalda puudutav paragrahv, sest praegu ei saa neid koduvägivallatsejaid eriti üldse vastutusele v6tta. Rein Lang vastas midagi umbes nii, et ta kindlasti ei pea m6istlikuks koduvägivalda eraldi kuriteoliigina Karistusseadusesse lisada.
    Lihtsalt see, mida ma just sellest postitusest lugesin, sobis selle pildiga, mis mul eile Langist tekkis.

  5. Veronika ütles:

    Kurb tõdeda, aga 0,001% tõetera tema süüdistuses ju on. Ja mitte lugejate, vaid raamatukoguhoidjate kapsaaeda.

    Mida arvata sellest, kui mulle helistab maakogust kolleeg ja küsib, kas üleelmises Loomingus ilmunud luuletust saab ka netist kätte? Mul tekkis kohe küsimus, et 1) miks pole raamatukogudele sigaodavaks tehtud kultuuriväljaannet kogusse tellitud; 2) kuidas saab kohalikke väärtkirjanduse juurde juhtiv inimene mitte teada, millised asjad on digaris olemas ja millised mitte ning 3) kelle asi on siis inimesele head paremat soovitada ning see neile huvitavaks teha?.

    Selles valguses saan ma isegi aru, et on vaja pisut utsitada ka külakogusid eesti kultuuri ja väärtkirjandust soetama, kui nad seda seni teinud pole. Siiski tean isiklikust kogemusest, et enamus kogusid võtabki esmalt kvaliteeti ja kui nibin nabin järgi raha jääb siis ja Cartlandi ja muud ajulõõgastajat. Mis on ju samuti vajalik.

    Ma ei kujuta nt ettegi, et päev otsa tehases liinitööd tehes suudaks keegi lugeda midagi sügavamat. Ja see on ju ka ok. Peaasi, et inimesel on valikuid ja võimalusi!

  6. […] mõtlesin pikalt, kas antud teemal arvata. Morme blogis tegin ikka suu […]

  7. Rita ütles:

    Aaah ma olen sinuga nii nõus kui annab olla ja just lõpetasin ka ühe korralikult läbi mõtlemata ja emotsioonidest kantud blogisissekande sel teemal, sest alles täna, tund aega tagasi süvenesin sellesse teemasse. Kui tore, kui tore, et enamik mu tuttavaid on samal arvamusel!
    Keen praegu üle ääre!!!

  8. mäemamma ütles:

    Ma tulin spetsiaalselt SEDA postitust lugema, Mormelar 😉 Tundus kuidagi loogiline paik.
    ülekeev urin – esimene reaktsioon, aga edasi juba nukrus…
    Kuidas küll nii saab? Kui kuskil üldse “intelligentseid” valikuid tegema peaks, siis onu Langi kabinetis, enne kui suu lahti tehakse.

Lisa kommentaar

