Pikksuka Pipi oli rassist!

Posted: november 10, 2011 in Uncategorized

http://www.guardian.co.uk/books/2011/nov/09/pippi-longstocking-books-racism?INTCMP=SRCH

Nutta või naerda? Või mõlemat?

Ma olen igati igasuguse mitte vabatahtlikult valitud omaduse tõttu diskrimineerimise vastu. Olgu selleks rass või jalgade pikkus, mõnel puhul isegi usk.

Aga ühtlasi ajavad mind puhevile ka need üle piiri “õiguste” nõudmised. Meenutagem kasvõi seda maailmalõpufilmi, kus lapsed kosmosest pärit õhulaevadega paremat elu otsima viidi ning kuigi laevu läks taeva poole teele sadu, siis konkreetses puudus mustanahaline laps  – ja USAs hakati kohe rõõmsalt seda filmi boikottima ning muidu vinguma. No täielik absurdsus minu meelest! Varsti hakatakse vihjama, et “Ümera jõel” võiks ka ikka üks mustanahaline olla, oleks vähe asjalikum?

Või näiteks kogu selles võrdõiguslikkuse teemas olen ma erakordselt selle vastu, et töökohtadel, juhatustes ja Riigikogus peaks olema võrdne arv mõlemat sugu. Kus see võrdsus siis on, kui jäetakse võtmata inimesed, kes on sellele tööle parimad, oma soo pärast? Mina nimelt ei usu, et absoluutselt igasse juhatusse on võimalik leida võrdselt mehi ja naisi, kes on täiesti kompetentsed. Naispoliitikudki ütlevad, et pole enam nii raske midagi endale nime teha ses ilmas, ometi on neid nii vähe. Diskrimineerimine? Ei. Loomulik sugude erinevus. Jah, eks võiks öelda, et meile on see sisse kasvatatud, et me naistena ei tahagi meeste mängumaale pürgida, aga mina ei näe seda ümberringi, et märkimisväärne osa meie põlvkonnast nendest traditsioonides kinni oleks, seega mulle ei mõju ka too teooria.

Minu meelest erinevate kirjandus- ja filmiklassikate puhul tuleb alati meeles pidada, kust ning mis ajastust need pärit on ning mitte üritada kõike tänapäevastada ning meie reeglitele vastama panna. Pille-Riin käis poes ikkagi kopikatega, eksole.

Kommentaarid
  1. siret ütles:

    Äkää, Sipsikus makstakse nüüd küll taksosõidu eest kroonides, aga mitte enam rublades. Peavad vist uue ja parandatud trüki tegema, ses nüüd on meil euro ju.

  2. A. ütles:

    Tõesti või, ma pole Sipsikus üldse mingit raha maksmist täheldanud 😀

    A kas keegi poliitikutest tuli päriselt lagedale ideega, et Riigikogus võiks olla võrdselt naisi ja mehi? Kes ja kus?

    • mormelar ütles:

      Mari-Liis Sepper mainis seda ühes oma ettekandes, kuigi meediast läbi käis vist tema “kolmandik Riigikogust olgu naissoost”, kui ma õigesti mäletan.
      Seda olen lugenud ka miskise sotsiaalteadlase kirjutistest, et rangelt poolpool peaks igast nurgast meile otsa vaatama ning paar aastat tagasi, kui mul telekas oli, juhtusin peale miskisele vestlussaatele naispoliitikutega, Sepp oli seal kindlasti, teisi ei mäleta, kes arutasid, kuidas rohkem naisi poliitikasse tuua ning et kvoot aitaks kaasa.

      Viimasel ajal pole see enam aktuaalne olnud, ju said ise ka aru, et jabur, et mitte öelda võimatu, aga ega ma pead ei anna, ma ei jälgi uudiseid nii korralikult kui peaks.

  3. Nele Taevere ütles:

    Eestlastel on seda teemat raske moista, kuna meil on vaid kaputais mustanahalisi ja samuti ei ole me kunagi olnud koloniaalriik, kes kasutasid musti orjadena. Mustanahalistele, kes elavad Inglismaal, on see valus teema.
    Tekitada probleem paarist lausest terve raamatu peale, mis kirjutatud nii kaua aega tagasi inimese poolt, keda enam ei ole siin, on siiski minu arust ka natuke liig. Minu laps luges selle labi inglise keeles ja see on yks ta lemmikraamatuid. Mulle ei tulnud kyll kordagi pahe, et seal oleks midagi rassistlikku. Miks ei voi oelda Black, aga voib oelda White? Must inimene on must inimene ja valge inimene on valge inimene.
    Meil igayhel on oma ajalugu. Ka eestlaste ajalugu pole ju kerge olnud, kuid me ei aja kova haalega oma oigusi taga ilma peal. On meidki ju nimetatud matsideks, alamaks klassiks, harimatuteks. Selle asemel, et paanikat tekitada, kaime meie koolis, harime end ja toestame, et me ei ole harimatud matsid.

  4. notsu ütles:

    minu arust on kvoodijutud käinud ainult selle kohta, et kui parteid oma valimisnimekirju teevad, ei surutaks naisi seal asja eest teist taga nimekirja lõpuotsa (mille pärast neid nii vähe riigikokku saabki – kuulsad naised muidugi saavad niikuinii, nagu kuulsad mehedki, aga suurem osa nimekirjalisi on ju enivei broilerid, ükskõik kummast soost, ja ei pääse sisse mitte oma häältega, vaid häälemagnetitega).

Lisa kommentaar

