Mormelar vaatas “Kolmeraudset”

Posted: november 11, 2011 in Uncategorized

Milline viga! Ropp sõna, ropp, ropp, ropp sõna, kolm roppu sõna sisestatud neljandasse, ropp sõna, ropp, ropp sõna, kaks roppu sõna sigitavad kolm uut roppu sõna.

No küll on härra ministril hea elu! Kõigepealt tuleme lagedale rumalate ettepanekutega ning siis ronime Mihkel Raua diivanile rääkima, et “mina pole üldse midagi väitnud” ja nüüd äkki räägime üleüldse vaid sellest 1,6 miljonist eurust, mis kõigile hirmus suur tunduks. Aga arvutame – jagades selle raha raamatukogude arvuga ning unustades, et tegelikkuses jagatakse siiski raha proportsionaalselt, võttes arvesse ühe keskmise raamatu hinna, jõuame tulemuseni, et riigi raha eest saab üks raamatukogu osta umbes 100 raamatut. 100, kogu sellest ligi 4000 raamatust, mis meil iga aasta ilmub. Ja see on siis, kui me unustame täielikult perioodika. Tõesti, üks koma kuus miljonit eurot tundub kohutavalt suur summa, aga kas ka sada raamatut AASTAS ühte raamatukokku tundub palju? Vaevalt.

Mul on hea meel, et keegi küsijatest suutis välja tuua põhipõhjuse, mis minu jaoks kogu Langi soovituse mutta tambib – kas me tõesti tahamegi siis seda, et eesti rahvas ostaks endale koju Cartlandi, Robertsi ja Mallery teoseid ning käiks raamatukogus “väärtkirjandust” lugemas? Kas asi ei peaks vastupidi olema?

Mul on kahju, et kogu selles teemas jäid välja meie raamatukogude lugejate eelistused, statistika, et kelle raamatuid siis ikkagi kõige rohkem loetakse ja millist kirjandust üldse. See on probleem, millega tuleks tegeleda, tõesti – aga kas lahendus on siis armastatud nõukogude aegade kombel kõik mittesobiv käeulatusest eemaldada ja mõelda, et järsult hakkab rahvas kultuurseks ja intelligentseks? Lõbus oli ka Raua teatriküsimus, mina julgen küll väita, et meie teatrid toodavad väga palju “rämpsu” ning mulle kui mittepealinlasele on maailma teatrilavadelt tuntud ning isegi eesti parimad lavateosed vägagi kättesaamatud üldises plaanis. Mitte ainult rahakoti tõttu, vaid suur osa neist lihtsalt ei jõuagi minu kodulinna. RVL on meil olemas, ehk peaks TVL (teatrite vahelise laenutuse) kah aktiivsemaks tegema?
Minu meelest on see äärmiselt pikk ja keerukas teema, kuidas saada üldse inimene lugema ja siis ka veel, et mida lugema; teema, mida on raamatukogunduses arutatud nii kaua kui mina sellega kokku olen puutunud ja tõenäoliselt arutatakse ning töötatakse selle nimel ka minu elupäevade lõpuni. Kurb, et asjaga mitte kursis olev avaliku elu tegelane nagu meie kultuuriminister võtab endale õiguse avalikkuse ees sellele teemale nii kohatult ja pealiskaudselt sisse sõita.

Lang isikuna on lihtsalt nii tohutult ebameeldiv, et see ei mahu mulle pähe, kuidas ta sellisesse ametisse on jõudnud. Ma pole veel kohanud ühtegi inimest, kellel oleks tema töö kohta midagi positiivset öelda. Kui Savisaare-laadsetel poliitikutel on kirglikud vastased segiläbi kirglike toetajatega, siis kus on Langi toetajad? Ülalpool?
Ta justkui täielikult eitas oma varemöeldut, pannes vist poolt kodanikkonda ajalehti üle lugema, mõeldes, et nemad on asjast valesti aru saanud. Kõik probleemsed teemad ta lihtsalt nullis ära, et asi lahendatud, pidu läbi. Rääkimata sellest, et täiskasvanud inimene, sellise staatusega, ei suuda vestlussaates oma partnerit lõpuni kuulata ja KORDUVALT segab vahele, nii et saatejuht pidi lõpuks ohjad enda kätte võtma, et teine pool ka rääkida saaks. No tõepoolest, minister missugune.

Kommentaarid
  1. siret ütles:

    Ma ka eile kuulasin, nägin ainult osa saatest, aga igatahes selle põhjal hakkasin mõtlema, et oot, kas ma olen nüüd valesti aru saanud? Et Lang polegi kõike seda öelnud ja ma olen loll? JA täpselt just see, et hakka või artikleid üle lugema. Üsna tülgastav olid teda ka seal vaadata, ülekaaluline ja lösutav.

  2. kohalik ütles:

    Kas linkida tohib?

  3. […] Ministrihärra demagoogitsemisest räägib Mormelar siin. […]

  4. miiu ütles:

    õudne nälkjas…

  5. […] Mormelar kirjutab hästi tollest “Kolmeraudse” raamatukogusid puudutavast osast. […]

  6. […] Mormelar kirjutab hästi tollest “Kolmeraudse” raamatukogusid puudutavast osast. […]

  7. Raven ütles:

    Ma ise tirin endale küll valdava enamuse soovitud kirjandust netist arvutisse ja loen e-bookidena, aga see konkreetne minister ajab mind pidevalt oma ülimalt lollide väljaütlemistega vihale. Ka sellega. Eelnevalt on ta muidugi maininud, et ainult rikkad inimesed võtavad eluasemelaenu ja nad ei peakski tulumaksuvabastust saama ja et bensiin on luksuskulutus ja peabki kallis olema (mis siis, et on Eestis mitmeid piirkondi, kus bussiliiklus on praktiliselt olematu ja inimesel polegi muud valikut kui autot kasutada, ei saa ju kõik ainult linnades elada ja ei peakski). Huvitav, kas ta ise ei saa aru, kui idiootliku mõtlemisega ta on?
    sa vb rohkem kursis, aga mis jutt selle kirjanduse tsenseerimisega oli veel?

  8. Irma ütles:

    Tere, sain vihje Sinu ja Sinu blogi kohta ühelt oma healt tuttavalt (Marge R). Põhjus, miks Sulle kirjutan, on see, et kuulsin, et õpid Viljandi Kultuuriakadeemias Raamatukogundust ja Infokeskkondi. Ma seega olen saatusekaasalane esimeselt kursuselt. Oleksin äärmiselt õnnelik, kui saaksin suhelda veidi kogenenumad sama eriala inimesega. Vabanda, et tülitan, aga kui aega ja huvi, siis võiksime kogemusi vahetada….niisama infoks,töötan Vahastu raamatukogus http://vahasturaamatukogu.blogspot.com/
    Tervitades, Irma R.

Lisa kommentaar

