Mormelar ja organiseeritus

Posted: jaanuar 10, 2012 in Uncategorized

See aasta võtsin kätte ning panin endale kirja paar uusaastalubadust. Ma pole seda vist kunagi nii põhjalikult teinud, isegi mitte lapsepõlves. Viimased aastad olen igasuguste uusaastalubaduste poole pigem põlglikult vaatanud.

Üldiselt võib need kõik kokku võtta käsklusega: Ole organiseeritud! Tegelikult on see ju lausa naeruväärt, kuidas minusugune sorteerija ja organiseerija ei suuda oma elu ohjes hoida. Ehk siis teoorias ma armastan väga igasugu nimekirju, süsteeme ja reegleid, aga praktikas ma ei suuda neist kinni hoida.
Nüüd aga tekkis mul tunne, et see peab muutuma. Seoses töölemineku, ajapuuduse ja muidugi ka uue uhke ning kalli kalendermärmikuga, mis vajab kasutamist, tahaksin ma ohjad rohkem enda kätte võtta.

Minu uue aasta esimesed päevad möödusid erinevaid organiseerimise ja ladustamisega seotud blogisid uurides. Oooh! Siis, kui mul on miljonärist mees ja suur maja, siis ma…oh, mis ma siis kõik teen!

Ma kujutan ette, et mõne mitteminusuguseinimese jaoks olen ma juba praegu püstihull. Mu kodu on täis kaste, korve ja karpe nagu Anthea Turneril ja ma juuuuumaldan neid! Parematel kastikestel on isegi sildid peal. Iga asja jaoks on oma koht, kõik süsteemid on paigas (kuigi teinekord sassis) ja neist tuleb rangelt kinni pidada. Küsige Eluka käest, keda ma õpetasin, milline lusikas millisesse sahtlivahesse käib.
Aga minu enda jaoks on veel arenguruumi oikuipalju. Eks peamiselt piirabki mind rahakott ja praktiline meel – me elame siiski praegu üürikorteris ning mul pole mingit mõtet kulutada meeletult aega  ja raha sinna süsteemide loomisele, kui varsti pean võib-olla otsast peale hakkama.

Ka minu koristamine on mu kiiksu tõttu äärmiselt aeglane tegevus, iga väiksemgi karp on ju vaja läbi sorteerida. Kui ühest otsast alustan ning teises lõpetan, tuleks jälle esimesest peale hakata… Küürida sealjuures ei meeldi mulle üldse, küll aga sorteerida, ära visata, sättida, paigutada, plaanida…Mm.

Eelmine aasta kasutasin nimekirja süsteemi, kus iga kuu kirjutasin ilge hunniku tegemist vajavaid asju. Lõpupoole sattus aga nii, et nimekirjas kordusid kuust kuusse tegemata asjad ning pisiasjad sinna ei jõudnudki. Nüüd hakkasin iga päeva peale kirjutama tegemist vajavate asjade nimekirja + iga kuu eraldi suuremate tegevuste nimekiri (mis ei nõua konkreetset päeva) ning siiani on see süsteem hästi töötanud, eks paistab, kaua mul kannatust jätkub. Tegemata asjad lükkuvad siis lihtsalt uude päeva edasi. Kirjutamise ruum on piiratud, nii et õnneks lõpmatuseni ma neid edasi lükata ei saa.

Nagu rusikas silmaauku sain ka ema sõbrannalt kingituseks perekalendri, kuhu saab üles märkida kõigi meie trennid, käimised, ülesanded ja nädalamenüü. Nii saan ka Elukat kursis hoida ja vähemasti tunda, et olen veelgi organiseeritum, isegi kui keegi seda kalendrit ei vaata.

Kommentaarid
  1. Siret ütles:

    Kust sa karpe põhiliselt ostad? Mul on ühed Ikea omad, samad mis sul ilmselt, hirmus head, aga no sinna ei satu ju.

  2. Mormelar ütles:

    Ega ma väga pole ostnudki, katan ise karpe kanga või paberiga, nüüd oskan ka karpi ise teha. Suuremad korvid jms on kas ise kuidagi koju sattunud, kaltsukatest pärit või mõni Jyskist kah. Ja käsitööasjadele on tööriistakarbid.

  3. Polkovnik ütles:

    Sa oleks nagu minust kirjutanud. Süsteemilemb. Ma jään härda pilguga ainiti vaatama iga inimest, kes räägib oma süsteemidest, kuidas kõik on kenasti lahterdatud-sorteeritud, planeeritud-paneeritud. Samal ajal ma ägan pidevalt iseendale tekitatud kompleksi all, et kui ma nii vaffa süsteemilooja olen (nagu arvan end olevat), et miks siis oma elu ikka kuidagi sahmides ja tuuseldades veereb. To-do listi komponendid lähevad alalõpmata hapuks kätte. Haldussuutmatu. Kord tekkis mul mõte, et äkki on see selle pärast ,et mul on erinevaid süsteeme liiga palju ja need ei ole omavahel korrelatsioonis. Seetõttu sai loodud vihik nimega Süsteemide Süsteem… aga sellest lükkest polnud ka suurt kasu….
    Näib, et see maailm siin on kontrollimatu ja lõpuni vist kastikestesse ära ei mahu.

    • mormelar ütles:

      Süsteemide süsteem meenutab mulle korvide hoidjat 😀 St inimesel on nii palju kaste-korve süsteemide loomiseks, et neile on eraldi hoidjat vaja. Kasti sees on kast-i sees on kast-i sees on kast.

  4. Kaili ütles:

    Polkovnik unustab end lihtsalt kastikestele imelisi mustreid maalima ja servapitsi heegeldama 🙂
    Samad mured minulgi, tegelikult.

  5. Siret ütles:

    Jaaa, minu vaieldamatult kõige lahedamad karbid on kah head tugevad kingakarbid, värviga värvitud, läbi kardina spreiga muster peale lastud. Kuidas ma selle küll unustasin…

  6. Mariann ütles:

    Meil on juba 4 aastat perekalender (seinaoma) kasutusel ja jube hea on ülevaadet omada. Millal kellel hambaarst ja trenn või kool vms. Mõtlesin, et peaks ehk järgmiseks aastaks täitsa ise koos lastega meisterdama 🙂

Lisa kommentaar

