Mulle ei meeldi inimesed.

Posted: veebruar 9, 2012 in Uncategorized

Ma olen rassist, mulle ei meeldi valged…

Tegelikult. Ma mäletan, kui ühe kursaõega tuttavaks saades ta rääkis, et talle ei meeldi inimesed. Ma mõtlesin, et näe, kui erinevad on inimesed. Ma jumaldasin inimesi! Rumalaid, tarku, koledaid, ilusaid. Erinevus rikastas ning tegi elu põnevaks. Mulle meeldis suhelda, sotsiaalne olla, ma ei sallinud üksindust. Mulle meeldis isegi see, et kursaõele inimesed ei meeldi, sest see oli teistmoodi.

Napid aastad on möödunud ja nüüd noogutame koos tuhmide nägudega – jajaa, ma mõistan.

Mulle ei meeldi enam inimesed. Ja ma ei mõtle siinkohal pelgalt seda, et kiires elutempos ma jumaldan, lihtsalt jumaldan, neid hetki, kui saan paar tundigi üksi kodus olla, kui saan lihtsalt mitte midagi teha. Öösel tahaks muidugi kaissu, aga õhtud, need õhtud… Õnneks on mind õnnistatud üsna iseseisvate laste ja veel iseseisvama mehega, nii et vähemalt näiliselt saan magamistuppa peitudes rahu küll. Aga üksindust enam eriti mitte.

Aga ma tunnen, et ma ei mõista inimesi. No lihtsalt ei mõista. Mida rohkem ma ringi vaatan, seda enam ma näen, kuidas inimesed ei oska oma kujutletud sõõrist kaugemale näha. Ja mida targem ja haritum inimene, seda suurem see probleem kipub olema. See minulonalatiõigus suhtumine.
Ma mõistan vaidlemist, väitlemist, oma tõe eest sõdimist. Aga miks ei jäeta teistele valikut teha sama? Me nõuame valikut igal sammul oma elus – rohkem vorsti tootvaid firmasid,  abort, erakoolid, riigikogu koosseis – me tahame tunda, et ise otsustame. Aga kui keegi julgeb süsteemist kõrvale vaadata, olgu tegemist Uude Maailmakorda uskumise või kodussünnitamisega, kasvõi halva muusika kuulamisega, on see a b s o l u u t s e l t aksepteerimatu. Tahaks siinkohal tsiteerida Sheldonit BBT-st “You’re having fun wrong.”

Miks elame me maailmas, kus progress on nii oluline, et tuhandeid aastaid olnu on korraga imelik ja väärastunud, viimase 50 aasta saavutused ja vaimuvälgatused aga ainuõiged ja loomulikud? Miks me elame maailmas, kus inimesed soovivad pigem ignoreerida kui tõtt teada? Miks me üritame oma lapsi kasvatada kellegi teise väärtuste järgi? Miks me ei näe oma ninaotsast kaugemale?

Ma ei mõista. Aga praegu ma olen veel huvitunud. Minu suurim hirm on, et ühel hetkel kaob isegi see.

Kommentaarid
  1. z ütles:

    I am free of all prejudices. I hate everyone equally.

    -W.C. Fields-

  2. Kristhel ütles:

    Ühinen sinu arvamusega.

  3. Liis ütles:

    Mulle ei meeldi progress. Vähemalt teatud elualadel. Aga sellest peaks kohe eraldi postituse kirjutama…

  4. Jane ütles:

    Hetkel on mu imestus piiritu! Et leidub veel inimesi, kes mõtlevad minu moodi! Vähemalt pole ma mingi ebard. Aga ikka jääb küsimus, kuidas eluga edasi minna,kui paratamatult peame kokku puutuma teiste inimestega??

Lisa kommentaar

