Miks Mormelar Humanas käib?

Posted: veebruar 13, 2012 in Uncategorized

Ma mäletan aegu, mil mõne tuttavaga kohtudes ja oma elust jutustades mind poole pealt katkestati – ma blogist juba lugesin! Teises linnas elavate sõbrannadega kord paari kuu jooksul kohtudes polnud mõtetki rääkida vahepeal toimunud põnevatest sündmustest, välja arvatud paarist valgustkartvast, sest kõik oli juba läbi loetud ja ära arutatud. Nojahsiis.

Täna aga suutsin lahendada mõistatuse nendest blogijatest, keda Rents meil jälestab ehk blogija-kes-enam-ei-blogi-sest-sai-vist-endale-päris-elu. Asi on väga lihtne.
Iga kord, kui ma mõtlen, et ohoo, milline idee, millised mõtted, sellest peaks blogima, tekib mul tunne, et ma olen ju seda juba teinud, ma olen ju sellest juba rääkinud. Tagantjärgi kontrollides tuleb välja, et polegi! Aga kuna salaja on hakanud ligi hiilima va päriselu, siis jääb see mulje, sest pärisinimestega on teemat juba arutatud. Hirmus, eks.

***

Igatahes. Humana. Ma olen Humana uue kauba päevadel käinud üle viimase seitsme aasta suhteliselt iga kord. Konkreetselt on kogu selle aja jooksul vahele jäänud nii vähe kordi, mida võib ühe käe sõrmedel üles lugeda. Kui ma tööle läksin, kartsin, et nüüd katkeb see aastate pikkune jada, aga kuna uue kauba päevadel tehakse pood tund aega varem lahti, jõuan täpselt enne tööpäeva algust läbi lipsata.

Miks?
Peab tunnistama, et ma vähemalt teoreetiliselt olen selles liinis, kes kirub Humana absurdset hinnatõusu. Ma mäletan, oli see vist (üle)eelmine (no ei saa sellest eelmise-defineerimisest ikka üle ega ümber) suvi, kui laste kleidikesed hakkasid korraga  70 ja 80 krooni maksma. Mismõttes? Mujal olid sinnani ikka 25, eriti ilusad 40. Ladusin kleidid puule tagasi ja jalutasin torisedes välja.

Eurotulek sai muidugi veel suurema sigadusega hakkama, sest Humana, nagu nii mõni teinegi pood, harrastas narrikombel teisaldamist – asjad, mis enne maksid 50 ja 100 krooni, maksavad nüüd 5 ja 10 eurot.
Tuleb muidugi tunnistada, et eks inimesed ise lasevad endale seda teha. Ega nad ei oleks saanud neid hindu nii drastiliselt tõsta, kui inimesed sellega kaasa poleks läinud. Samas minu tutvusringkonnas on neid küll, kes on Humana nö maha jätnud, kuigi minusuguseid esimese päeva trügijaid nagunii vist rohkem pole.

Miks ma seal siis ikkagi käin?
Sest ma lihtsalt leian sealt nii palju võrratuid asju. Ma olen väga pirtsaka kehakuju ja veel pirtsakama maitsega. Mul on võrdlemisi raske endale sobivaid riideid leida ning siiani on Humana alati kõige produktiivsem olnud. Ümmarguselt öeldes võib arvata, et veidi alla poole mu garderoobist (pesukappi arvestamata) ongi pärit Humanast.

Muidugi olen muutunud hulka valivamaks ning ostan vaid hinna poolest sobivaid ja tõeliselt õigeid asju. Seda tegelikult ka igas teises poes. Aga kui lastele ostan teinekord odavuse tõttu ka selliseid asju, mis on kaalukausil, siis Humanast mitte kunagi. Kui varem tulin pea iga kord poest kotitäiega, siis nüüd võin mitu kuud järjest mitte midagi osta. Aga harjumus käia on ikkagi.

Ja kuna ma olen väga suur taaskasutuse pooldaja ning lisaks rahavõõras inimene, siis minu jaoks tegelikult ei oma tähtsust see, kust ese saadud on – vaid hoopis see, kas ta on minu jaoks seda summat väärt ning kas mul on hetkel see ost võimalik.

Just sel talvel on eriti vaene saak olnud, aga täna tasus see end kuhjaga ära (ma olen muidugi üsna kindel, et ei Elukas ega mu rahakott nõustu). Ma läksin ideega lastele talvesaapad saada, sest mõlemad otsustasid KESK talve – ja takkapihta just sellel kuul, kui õppetoetust pole, aga suur sünnipäevapidu on – oma saabastest välja kasvada. Aga Humana on nii eliidiks kätte ära läinud, et seekord oli juba kevad-suvine kollektsioon väljas! Mantleid-saapaid oli äärmiselt vähe, kleidikesi aga oikuipalju.
Ühes poes mulle tundus küll, et Soome või Rootsi (või kustiganes neil see kaup tuleb) gootipihvid olid enne jõule otsustanud kambakesti heategevust teha. Terve pood oli musti kleite javõi needitud pluuse täis! No mida võtta, mida jätta!
Saagiks oli mul näiteks 21 euro eest imekena peokleit endale, trennitop, ühesugused superlahedad 2in1 kleidid tütardele ning veel üks HM trikotaažkleit Melianile. Kui ma arvestan fakti, et ma oleks ainuüksi selle peokleidi eest olnud nõus selle raha välja käima + tavapoest ma poleks teda iialgi sellise hinnaga saanud, kui ka oleksin midagi leidnud, olen üsna rahul omadega. Minu lembus plikasid ühesuguselt riietada ei ole kuhugi kadunud, õnneks meeldib see ka neile endale väga – teinekord on kaklemistki, kui nad ei saa ühesuguseid riideid. Aga teise ringi pealt sobivas suuruses ühesuguseid asju leida on juba imede valdkonda langev.

Nii et jah, aga-sid on, aga siiani on Humanas käimine end siiski pigem ära tasunud, kuigi mõni ilus asi tuleb absurdse hinna tõttu tagasi asetada.

Kommentaarid
  1. Tulikiisu ütles:

    jaaa ära räägi hindadest kaltsukates. Käisin ka eelmine nädal üle väga pka aja jälle Elva kaltsukates. ja ohhhooo kaltsukas kus olid hinnad 6 euri jne jah seal ka ilusad asjad ja oli olnud kauba päev aga nu vot ei tõsta ikka käsi neid asju ostma.

    õnneks reedel sai käidud meie kohalikus kooli kaltsukas, kus kooliõpetajad tellivad rootsist riideid. ja siis seal müüakse poolmuidu ära. ühed teksad olid 0,40 senti. ja mehe vanaemaga kahepeale läks meil kokku 3 euri ja natuke peale!!!!!!
    ja nu vot seal ma sohhpan kohe mõnuga, aga eks seal oleneb ka kas saab häid asju. seekord isegi natuke sain.

  2. J. ütles:

    absoluutselt kõige kallim kaltsukas, mida kohanud olen. ja just hindade tõttu enam seal ei käi. laste teksapükste eest küsida 10 euri on liig eriti kasutatud asjade eest. panin 4 euri juurde ja ostsin lidnexist uued.

    kui on nn. sooduspäevad, siis üldjuhul pole sealt enam midagi võtta…

  3. ritsik ütles:

    oot millises poes sa gooti kleite nägid? Mul on sihtgrupp kodus.
    Mina eelistan Humanat ikkagi teistele sekkaritele, sest seal on ruumi ja kaup pandud enam-vähem teemade kaupa. Mingis pisikeses punkris riidekuhjasid sobrada mulle ei meeldi.
    Tori sekkaris on ka mõnusalt ruumi 🙂

    • Mormelar ütles:

      Silla Humanas, seal oli suures valikus erinevaid minutüüpi riideid, väikeseid ja suuri. Pikki seelikuid rihmadega, neetidega pluuse ja pitsist kleite.

  4. Rents ütles:

    Mul on õnneks see, et isiklikest asjadest ma väga ei blogi ja kriitikaväärsetest* asjadest ka mitte, sest mu vanemad loevad mind ka, nii et veits on ikka rääkida, kui sõpradega kokku saan.

    * See ei ole nüüd kaine mõistusega kriitikaväärne asi, nagu näiteks koera jalaga löömine, vaid näiteks, kui ma sõidan pesemata autoga, kuigi mida küll naabrid mõtlevad jms kodanlike reeglite vastu eksimised, need ma salgan ikka päris elus maha.

  5. K. ütles:

    Hm, kus Humanas need teksad 10 euri on :O Tahan ka siis ju! Mina näen seal teksadel ikka jätkuvalt silte 17.90 ja 18.90.

  6. kohalik ütles:

    ma olude sunnil ei ole eriti palju viimasel ajal eesti sekkaritesse sattunud (ja raplas ega paides humanat ei ole ka,küll aga on muid sekkareid)
    samas käin ma paar kolm korda aastas soomes mehe juures ja sealsed kirppised on ikka ägedad. Jaanuari lõpus oli just eelmine käik-tüdrukud said kokku seitse paari alt kitsaid teksasid, kõige kallimad neist 3,50 (kallimaid ei vaadanudki ja ega neid palju ei olnud ka), Kõige kallim ost oli talvekomplekt õelapsele (jope-püksid) 14 euri….mitte et ma nüüd siin kiidelda tahaksin, aga lugedes eelkommenteerijate humana-hindasid vajus karp lahti. Mormelari enda saadud asjade hulk ja hinnatase olid üsna mõistlikud ju 🙂

  7. A. ütles:

    No vot, uue kauba päevadel tulebki väga kriitiliselt riideid valida – kas tasub ikka kergelt topilise kampsuni eest 14.90 välja käia ja kas lasteteksad hinnaga 10 euri on ikka hea saak? Natuke sobrades võib aga tõesti pärleid leida, just eriti “suuremate” esemete osas nagu jakid, jalatsid, teksad, kleidid – ei ole ju kahju pea uute lahedate teksade eest kümnekat maksta nt.

    Ma uue kauba ajal satun nüüd Humanasse harvem, pigem käin sooduspäevadel ning mul juba oma süsteem välja kujunenud, et mida ja mis päevadel ostan 😀 1 euro päeval pole tõesti mõtet Humanast teksapükse, mantlit või peokleiti otsida, salle-vöösid-pluuse-maikasid aga küll.

    Et siis mina pole ka Humanat maha jätnud ning väga suur osa minu garderoobist pärineb sealt, sekka ka mõne kohaliku kaltsuka kaup ja päris uued (enamasti soodukaga) saadud esemed.

  8. Soomes nimetatakse neid kirppariteks ja siis leiab korralikke kasutatud(vahest isegi uusi) asju vaat’, et odavamalt, kui Eestist. Käisime suvel vaatamas ja saime lastele kaks suurt kotitäit riideid 40€ eest. Kõik olid täiesti korralikud, osad lausa uued. Paljud särgid ja püksid maksid nt 0,80€ ja ühed väga kiftid teksad saime 2€. Ja kui korra Eestis käisime vaatamas, ei suutnud ma ära imestada, et kasutatud riiete eest selliseid summasid küsitakse.

  9. ulmekas ütles:

    Balti Jaama turult saab riideid 0,30 sendi eest. Tuleb teinekord päris kõvasti tuhnida, aga kui aega ja kannatust leidub, siis tasub ära. Humana oli viimasel külastusel (dets) silmini kampsuneid täis…pettusin sügavalt!

Lisa kommentaar

