Streik!

Posted: märts 6, 2012 in Uncategorized

Sada protsenti streigi poolt, isegi oma palga juures. See, et mina kaks korda vähem teenin, ei tee õpetaja ametit vähem väärtuslikuks. Või kui mul halvasti, siis mingu ka teistel halvasti?
Pooldan ka seda, et ühistranspordil oleks täielik seisak, kahjuks enamus kohtades pole. Ma tõesti lootsin, et Pärnu linnaliinid suuremat toetust avaldavad.

Seadus lubab alla 14a last kasvataval vanemal aastas kuni 3 lisapuhkuse päeva, nii et keegi ei saa tegelikkuses öelda, et pole võimalik koju jääda. Rahaliselt on muidugi teine asi, aga elu siiski ei lõpe, nagu mõned väita üritavad. Kui meil oleks lasteaed kinni, siis ma oleksingi rahumeeli lapsepäeval.
Kahjuks meie lasteaed toetab vaid allkirjadega, aga seegi parem kui mitte midagi.

Ühistranspordi toetusstreik on ka minu meelest väga tore, esiteks kulub taksojuhtidele väike tore süstipäev ära ja teiseks saab planeerimise korral alati ka teisi võimalusi leida. Igaühel meist on mõni autoga tuttav või töökaaslane, kes vajaduse korral aitab.

Inimesed kipuvad unustama, et streigi eesmärk ongi probleemsele kohale tähelepanu juhtida ja näidata, et nende amet on eluliselt vajalik. “MUL pole ju last kuhugi panna, MUL pole ju võimalik kuidagi tööle sõita”, aga teised muudkui rabagu, et see igapäev võimalik oleks, ning mis palga eest? Me väärtustamegi oma lapsi ja nende tulevikku täpselt nii palju, kui on õpetaja palganumber, eriti sidususes nende töökoormusega. Minul on küll häbi.

Kommentaarid
  1. Sille ütles:

    Sinuga nõus. Meie ka homme streigime. Ja loodan väga, et neljapäeval tekib Tallinnas kaos (kahjuröömus 🙂 ) kui transport streigib. Olen ka ise muidu ühistransprodiga sõitja, aga neljapäeval olen nõus kasvõi jala tund aega varem minema hakkama.

  2. rp ütles:

    Need lapsepäevad võivad juba võetud olla. Või lihtsalt mingiks muuks hädavajalikuks (lastega) tegemiseks ära planeeritud.

    Ja autot ei ole ilmselt Tallinnas küll neljapäeval kuhugi jätta, võib ette kujutada, mis parklates toimub.

    Muidu küll jah toetan.

  3. A. ütles:

    Ei sõdi üldse streigi vastu, kuid pean ära mainima, et Töölepingu seadus rakendub siiski ainult neile, kes töötavad töölepingu alusel. Lepinguvorme, mille alusel meil reaalsuses aga töötada saab ja töötataksegi, on ka mitmeid teisi ning need ei sisalda ei lapsepäevi ega muid lapsevanemaid kaitsvaid sätteid. Seega võib vabalt olla, et lapsevanemal tõepoolest ei ole võimalik töölt puududa ja eks tudengitest vanemaid on ju ka – kui on vaja seminaris osaleda, siis on, kedagi streik ei huvita.

    Transpordiga ka sama lugu – ON inimesi, kellel ei ole ühtegi (autoga) sõpra, ausõna.

    Ma lihtsalt märkan siit-sealt, et paljud ei taha kuidagi tunnistada, et streik põhjustab ebamugavusi 😀

  4. rp ütles:

    Põhimõtteliselt jääbki ju kogu elu seisma – selleks päevaks – neile kes ei saa töölt puududa, kel aga puudub isiklik transpordivahend või sõprade-tuttavate oma ei saa kasutada.

    Aga jah, taas nõus – streik peabki ebamugavusi põhjustama.

  5. A. ütles:

    Ega mina polegi väitnud, et ei pea. Mulle on hoopis silma jäänud see, et paljud ei tunnista, et jah, ka neil on ebamugav, kui last pole kuskile panna ning bussid ei liigu, nagu mingi häbiasjaga oleks tegemist.

  6. Inimesed võtavad väga iseenesest mõistetavana, et lapsed saavad kooli-lasteaeda minna ja ise saab ühistranspordiga rahulikult tööle minna. Ning üha enam näen enda ümber inimesi, kes ei hinda õpetajate tööd absoluutselt. Olenemata sellest, et õpetajad teevad meeletult “tasuta” ületunde, poole ööni töid hinnates ja, et nad pole ainult need inimesed, kes klassi ees meile “raamatutarkust” peale pressivad, vaid nad on ka eeskujuks-nõuandjaks ja määravad väga suurt rolli lapse elu kujunemisel 12 aasta jooksul. Ja ikka on inimesi, kes ei saa aru, miks nad on palgatõusu ära teeninud. Streik on täiesti õigustatud. Ei ole mõtet kodus istuda, vinguda, et miski ei muutu ja jätkata sama rada pidi edasi. Õige, et inimesed midagi selle nimel ette võtavad, et elu oleks natukenegi parem. Kahju ainult, et seda väärilist palka nõuda niimoodi tuleb.
    Kuid tegelikult ei ole küsimus selles, kas rahvas tunneb end ebamugavalt või mitte, sest nagu välja tuleb, meil ei oleks nagu mingit sõnaõigust. Meie ei määra palgatõusu, vaid valitsus. Ja kahjuks minule tundub, et streik midagi väga ei muutnud.

  7. miiu ütles:

    mul hakkab hirm, kui ma erinevates kommentaariumites näen inimeste suhtumist streiki ja õpetajate töösse…

  8. Brigitta Jaani ütles:

    mina arvan, et erineva tasemega õpetajaid tuleks tasustada erinevate normide piires. näiteks muusika, kunsti ja kehalise õpetajad ei pea pooltki nii palju tööd tegema, kui matemaatika, emakeele või võõrkeele õpetajad (igaks tunniks eraldi pikk ettevalmistus, kontrolltööde ja tunnitööde hindamine, kodutööde kontrollimine… vastandiks kehkaõps, kes võib hea tahtmise puhul käigu pealt mingid harjutused välja mõelda, ei pea koju tööd kaasa tassima ja suvel pigem puhkab, kui mõtleb järgmise aasta kavale) seega ei peaks nende palk kindlasti sama kõrge olema.

    streigiga olin nõus, elu elamata ei jäänud 🙂

  9. K. ütles:

    Kehalise kasvatuse õpetaja näiteks viib õpilasi võistlustele, lisaks korraldab tihtipeale ringide tööd ja kui on võimalus, tegeleb koolis tervise-edendusega. Aastakavad peavad kõik õpetajad koostama, ole sa kehalise, muusika või eesti keele õpetaja. Muusikatunnis ei tegelda AMMU enam laulmisega, vaid õpitakse ka muusikaajalugu ja palju muudki.
    Mina selle lähenemisega nõus ei ole. Aga noh, mida mina tean, mina vaid töötasin koolis 😀

  10. Brigitta Jaani ütles:

    😀 ma ei mõelnudki midagi halba, lihtsalt minu meelest ei saa matemaatika ja kehalise kasvatuse õpetajate töökoormust samale pulgale panna. no ei saa. ühes sa pead reaalselt inimesele selgeks tegema kuidas oma aju kasutada, teises sa paned ta jooksma.. kehka õps ei vea endale koju hunnikute viisi parandamata kontrolltöid, pea kõikide teiste ainete õpetajad (va kunst, kui see pole just kunstiajalugu või joonestamine) teevad seda.

    • mormelar ütles:

      Vot mina vaidlen küll hoolega vastu. See oleneb ikka väga õpetajast ja koolist. Meil on muusikakallak, nii et muusikaõpetajad teevad meeletult tööd, kindlasti rohkemgi kui mõni Sinukeeli “pärisaine” õpetaja. Ja ega tavalises klassiski pole muusikatund vaid laulmiseks, on ju muusikaajalugu ja noodiõpetus, mis mõlemad nõuavad kontrolltöid, nende parandamist ja tundide ettevalmistamist. Lisaks meeletu hulk tunnivälist tööd esinejate ja konkurssidel osalejatega.
      Täpselt sama lugu kunstiga, ei ole ju ainult joonistamine, on kunstiajalugu, on võistlused. Lisaks korraldab meie õpetaja näitusi ja ühtlasi maalib kõik plakatid, sildid jm kunstikraami, mis koolil vaja.

      Kehalisega on minu meelest veel hullem lugu. Esiteks on juba põhimõtteliselt füüsiline ja vaimne tervis sama olulised, minu arust. Kui vundament pole korralik, siis maja ei püsi, ükskõik kui uhke. Lisaks teevad korralikud kehaliseõpetajad meeletut tööd tunniväliselt, et õpilasi võistlustele saata, kes kuskil trennis ei käi + nagunii koolidevahelised asjad. Ja näiteks meie koolis on võimalus õppida ka füüsilise puudega lastel, kes kehalise tunde kaasa ei tee, nii et küllaga jagub õpetajal ka pabermaterjali, mitte ei saadeta vaid õpilasi jooksma, ka mina rasedana kirjutasin referaate jms.

      Üleüldine bürokraatia, aruandlus jm kraam on nagunii kõigil sama.

      Seega mina sellist piiri mitte mingil juhul ei tõmbaks.

  11. Brigitta Jaani ütles:

    päris paljud minu kunagised trennivennad on mingi hetk olnud koolis kehka õpsid ja nad on kõik ühest suust väitnud, et lebomat töökohta pole olemas 🙂 seega mine võta kinni.

  12. K. ütles:

    Lebo on see töö siis, kui sa seda lebolt teed. Lebolt võib ka inglise keelt ja geograafiat õpetada. Suhtumise küsimus, arvan mina. Lebo-suhtumisega ongi parem, kui koolis ei töötata. On endalgi nähtud neid ülejala-õpetajaid. Õnneks nad enamasti koolis kaua vastu ei pea. ENAMASTI. Jah, on ka erandeid, aga õnneks ongi need erandid.

Lisa kommentaar

