Kes on mina?

Posted: september 20, 2012 in Uncategorized

Ma olen viimasel ajal mõelnud enda peegeldusele päriselus. Mu sõbrad arvavad, et tunnevad mind läbi ja lõhki, sest ma olen ääretult aval inimene, räägin palju ja käitun valjult ning me oleme oma sõpruskonnas väga lähedased ja jagame omavahel asju, millest vist tavaliselt ei räägita. Seega on ilmselge, et tekib emotsioon nagu ma oleks läbiloetud raamat.

Keegi ei eeldagi, et ka minul on suur hunnik asju, mida ma rääkimata jätan. Keegi ei oskagi eeldada, et nad ei tunne tegelikku mind koos kõikide nende asjadega. Mõnikord veiniklaasi taga tuleb üks või teine kogemus välja ja inimesed on siis nii üllatunud. “Kuidas SINA pole seda varem maininud?”. Aga näe. Imelikul kombel on isegi minusugusel veel kotitäis saladusi.

Mind pole see kunagi varem häirinud. Ei see osa, et minu tegelik pilt pole teada ega ka see osa, et inimesed arvavad, et just neile on. Aga nüüd… Nüüd ma järsku tunnen, et see pole õiglane.

Mulle tundub, et koolis töötades olen ma üsna enam ja enam hakanud nägema jäägitut sidet inimese ja tema kodu, tema lapsepõlve vahel. Ma olen omandanud oskuse lapse käitumise ja iseloomu põhjal tema peremudelit ja koduseid käitumisreegleid ennustada. Täiskasvanuna õpime me seda aina paremini varjama, aga tegelikult ei kao see kõik ju kuhugi.

Mina olen oma lapsepõlve absoluutne ori. Ja ma võin nutta, peksta või karjuda, aga ma ei põgene selle eest kunagi. Ainus võimalus on kõigega elama õppida, hea ja halvaga.
Aga mis siis, kui ma olen õppinud seda nii hästi varjama, et mul justkui polekski enam õigust olla mõjutatud?

Ja kas ma üldse tahan, et oleks keegi, kes tegelikult ka teab? Sest ükskord oli. Aga ükskord sai läbi. Ja neid haavu ma lakun igavesti. Sest tuli välja, et ükskord nägi mind hoopis teise inimesena, kui ma oleksin tahtnud olla. Kui ma oleksin pidanud tema jaoks olema. Äkki ongi siis kergem, et minust jääb inimestele see mulje, mis pole ju sugugi vähem mina. See lihtsalt pole KOGU mina.

 

Kommentaarid
  1. Katrin ütles:

    Nii kummaline kui see ka poleks, ma tunnen end vahel samamoodi.

  2. Liis Gross ütles:

    Nii minu mõtted…

Lisa kommentaar

