Varas ei lähe ühe nairi pärast aeda

Posted: august 25, 2013 in Uncategorized

Mulle tundub, et minu ümber ei tohi olla ilusaid asju. Sest ilusad asjad varastatakse ära.

Esimest korda murti Eluka autosse sisse siis, kui meie armastus alles üsna värske oli. Võeti makk, nagu ikka, aga lisaks ka peegli küljes rippunud hõbekett. Võtja oli vist harakas.

Teist korda jäid varastele saagiks meie autorattad, kogu kupatusega. Eelmine aasta. Auto seisis sõbra töökoja taga, olime värskelt väga palju panustanud auto kordategemisele. Säh Sulle, ütles Murphy. Kannata veel.

Siis jäin ohvriks mina, koolis. Viisin töö juurde ühe mängu, et seda tuttavale laenata. Kellelegi meeldis see rohkem kui mulle. Koos mänguga tehti tühjaks kogu sahtel, läks pakk lamineerimiskilesid, hulka kirjatarbeid ja isegi mu sukkpüksid! Varas istub vast siiani, mängib Halo 3, minu sukkpüksid jalas.

Eile läks aga eriti õnnetult. Läksime Elukaga linna sõprade juurde, panime oma rattad hoovi lukku ja… ja tagasi tulles oli seal vaid minu oma. Minu oma on odav ja kole, see varastele ei meeldi. Eluka oma oli uhkem ja ka see kevad lastud korda teha. Siit õppetund – ümbritsege end vaid koledate asjadega.

Kõige kurvemaks teebki kogu selle asja juures see, et varas saab asjast nii vähe kasu, sest ratta hind ei ole enam kõrge. Aga meie elu on kõvasti häiritud ja uut ratast ei paista kuskilt, rahaga on niigi kitsas, sest olen see aasta pidanud toimima alimentideta ja nii on kõik mu säästud lihtsalt söögirahaks läinud. 

Kui tihti peale paarikese puhul, kus ühel on auto, muutub ka teine mugavaks autoinimeseks, siis meil on vastupidi – olen pigem Elukat autovõõrandanud nende aastatega. Kasutame autot vaid mõnikord raskema kaubaringi puhul ja kaugematesse punktidesse sõitmiseks, meie igapäevaelu kulgeb ikka ratastega. 
Ja see teeb nii kurvaks, et nüüd on panipaigas vaid üks ratas.

***

Palume abi! Ööl vastu 25. augustit Pärnu kesklinna väikese kortermaja hoovist varastatud lukustatud Gary Fisheri ratas, tumesinine, pildiga võrreldes pole esiporilauda ja lisandunud on ketikaitse. 
Tundub olevat Eestis pigem vähelevinud firma, nii et kui keegi kuskil märkab või pakutakse müüa, oleme igasuguse informatsiooni eest tänulikud!

Image

Kommentaarid
  1. verxu ütles:

    Hoian pöialt, et te ratas tagasi jõuaks!

  2. kaur ütles:

    Gary Fisherit müüdi aastaid tagasi ka Eestis üsna usinalt. Siis ostis Trek mehe üles ja viskas brändi üle parda. Kuid GF kohta ei saa kuidagi öelda “vähe tuntud”, tüüp on pmst MTB leiutaja!

    Aga: 26″ maastikurattaid müüakse praegu palju ja odavalt, sest 29″ tuleb peale ja uue moeka ratta ostjad müüvad vana tihti maha. Nii et http://velo.clubbers.ee/foorum/viewforum.php?f=143 vaatluse alla ja saab mõistliku raha eest uue, s.t. vana, aga väga hea ratta.

    • Mormelar ütles:

      Vähetuntud kindlasti mitte, ütlesingi “pigem vähelevinud”, sest Eestis pole teda eriti ringi sõitmas näinud lihtsalt. Ma võin muidugi eksida, ma ei jaga brändimaailmast eriti midagi, seda ütlesid mulle rattateadlikumad inimesed. Et GF nii palju ei liigu, sestap võiks silma jääda, kui keegi müüb.

      Vot see raha on siuke naljakas asi, et inimesed hindavad teda hirmus erinevalt.

      • Kaur ütles:

        Raha – ma mõtlesin “mõistliku” all, et kasutatud ja heas korras 26″ rattad saab kätte rohkem kui kaks korda alla poehinna. Ükskõik, kas see poehind on 500 või 5000 eur. Ehk siis, kui sõitmiseks ratast vaja ja ei ole erinõudmisi (ei soovi ise 29 peale minna), siis kasutatud ratta ost on hea valik.

        velo.clubbersile viitasin seepärast, et see toimib mingil moel ka kogukonnana, ja varastatud või halli taustaga kaup sinna ei jõua. Osta.ee vms pealt ratast ostes oleks ma palju rohkem mures, et mida ma nüüd saan ja kas see on ikka aus kraam.

      • Mormelar ütles:

        Kui uus osta, siis tingimata kasutatud, seda muidugi.

  3. K ütles:

    Uskumatu, ja mulle räägitakse(Elan Lasnamäel), et issand, seal ju varastatakse. 4a jooksul pole midagi ei autost vms varastatud.

  4. Triinu ütles:

    Tean seda vastikut tunnet. Endal samuti ratas kellegi pikkade näppude läbi kunagi kaduma läinud, samuti on autos sees käidud. Egas muud kui olen nüüd asjadega hoolikam. Ratast ei jäta enam kunagi õue, autos ei tohi lihtsalt mitte midagi ahvatlevat nähtavale jätta.
    Hoian pöialt, et saaksite ratta tagasi. Tasub kuulutustel silma peal hoida foorumites. Politseile loodan, et avaldus on tehtud? Lisaks soovitus, et niipea kui enda ratast peaksite müügis märkama, tasub “müüjaga” ühendust võtta kui “heausklik ostja” ja leppida kokku kohtumise aeg. Kohale minnes võtta kaasa mõned turskemad sõbrad. Kui ratas üle vaadatud ja selge, et teie oma, siis kõne politseisse ja kaake sinikuueliste saabumiseni lihtsalt turskete sõprade kaasabil ohjes hoida.
    Lihtsalt teate peale, et nägite oma varastatud ratta müügikuulutust, ei liiguta politsei muidu nädalate kaupa lillegi.

Lisa kommentaar

