Mis Su vigastus on?

Posted: november 12, 2013 in Uncategorized

Mm, poliitika. Ma ei arva üldse, et meie riigis kõik korras oleks. Samas ei arva ma ka, et kõige halvemini oleks. Ma usun inimestesse kui isiksustesse ja ma arvan, et kes saab hakkama, saab hakkama ka siin ja kes ei saa, ei saa seda kuskil. Ma ei usu teise riiki sotsiaaltoetuste peale elama minekusse, ma olen õnnelik, et meil on nad piisavalt pisikesed, et ei lase inimestel loorberitele puhkama jääda ega meelita kõrvalriikide hättasattunuid kohale. Euroopas on ju küllalt neid riike, mis sellesse lõksu langenud ja mille majandus huvitavaid keerdkäike teeb. 

Aga see selleks, sellest ma üldse ei tahtnud rääkida. Ma tahtsin rääkida hoopis huvitavast fenomenist, mida ma viimasel ajal kohanud olen ning selle nimi on: “Riik ei tee minu jaoks MITTE midagi.” Et kohe nii ongi. Riik võtab kahe suupoolega, aga vastu ei anna MITTE midagi. Infrastruktuur tekib meil iseenesest, lasteaedu peetakse üleval selle näruse 30 euroga, mida meie, lapsevanemad, maksame ja kool on muidugitmõista tasuta. Kõigest muust rääkimata.

Ehk siis täpsemalt arutelu teemal, miks ometi ei saa sünnitoetuseid, sotsiaaltoetuseid, lasteaia- ja koolikohta, kui Sa pole kohaliku omavalitsuse sissekirjutusega. Inimesed justkui absoluutselt ei saaks aru, et sissekirjutus ei ole riigi viis nõmetseda, vaid selle alusel eeldatakse, et Sa ka elad-liigud-kasutad konkreetse omavalitusse teenuseid ja sinna lähebki see summa, mida riik Sinu rahakotist endale ahnitseb. 
Nüüd on minu kord mitte aru saada. Inimesed reaalselt mõtlevadki, et nemad on sisse kirjutatud ükskõik kuhu, aga praegune kodulinn maksku kinni ühistransport (ei, Sinu piletirahast ei piisa, et bussid sõidaksid), lasteaed (ei, Sinu kohatasust ei piisa, et maksta kinni lasteaia hoolduskulud, vahendid, remont ja töötajate palgad), kool (ei, see kaks eurot, mis Sa iga aasta õpetaja kingituse raha viid, ei maksa kinni Su lapse kooli ülalpidamist ega töötajate palku) ja sünnitoetused (ei, need ei kasva linnavalitsuse hoovis puu otsas).
Täiesti ükskõik, kust see tuleb või kuidas saab. Sest sissekirjutus on ju mõeldud rahva kiusamiseks ja kõik meie maksud paneb Siim Kallas endale tasku. Meieni ei jõua MITTE midagi.

Kommentaarid
  1. Raven ütles:

    Aga vot mina ühe valdkonna koha pealt võtaks küll sõna. Kuna haigekassa rahad on riigieelarvega seotud ja haigekassa rahad tulevad riigilt seega, siis on ebanormaalne olukord, kus inimene saadetakse haiglast tagasi eluohtliku seisundiga, sest selleks aastaks on rahad otsas ja öeldakse, et kui jaanaris veel elus on, siis tegeleme (ei olnud siinse haiglaga tegu). Arvestades sotsmaksu suurust (mida kõik tööl käivad inimesed maksavad), on see ikka väga häbematu. Ma ei leia, et samas peaks ulmesummade eest narkomaane elustama ja teised jäävad abita. Kuna selle valdkonnaga ise kokku puutun rohkem, siis olen end korduvalt haigeks vihastanud.

    • mormelar ütles:

      Jah, muidugi on halbu asju, valesid otsuseid ja tegemata jäetud asju, ma ju ütlesin seda kohe. Aga seekord oli mu ärritus suunatud just inimestele, kes väidavad, et Eesti riigis pole mitte üht head asja. Neid on viimasel ajal kuidagi palju kerkinud.

  2. Raven ütles:

    Ehk siis saab vähemasti selles riiki süüdistada…

  3. kohalik ütles:

    Kirjutan kahe käega su jutule alla. Vaid ühe lausega ma ei ole nõus-kes saab hakkama, saab hakkama ka siin ja kes ei saa, ei saa seda kuskil. ma korduvalt olen näinud, kuidas eestis virelejad on mujal kenasti järjele saanud.

  4. Raven ütles:

    Ma arvan, et kuskil mujal on kergem teatud eluvaldkondades areneda ja kuhugi jõuda – eriti loomingulisematel aladel.

Lisa kommentaar

