Kõige paham päev

Posted: mai 6, 2014 in Uncategorized

Mul on täna paha päev. Kohe nii-nii paha.

Mõtteid on nii palju, et ei mahu enam pähe ära. Mind vihastab jubedalt ebaõiglus. Ja igal pool, kuhu ma vaatan, on asjad jube ebaõiglased. No kuidas nii siis elada saab?

Mind ajab nutma. Mind ajab nutma mu laps, kes tahab ujuma minna, aga mul ei ole talle raha anda. Ma ei saa talle anda oma viimaseid eurosid, sest palgapäevani on veel aega. Miks ma ei oska oma elu õigesti elada? 
Miks sattus just minu lastele Pseudoisa? Keda üldse ei huvita, kas lapsed on või ei ole.
Kuidas, öelge mulle palun, kuidas saab jätta omaenda lastele sünnipäevaks õnne soovimata? Kuidas saab jätta omaenda lapse helistamisvõimalusest ilma, lihtsalt jättes kingitud telefoni eest maksmata ja isegi teatamata? Kuidas saab rõõmsalt tervele maailmale teatada, kui ilusat elu elatakse ja ilusaid asju ostetakse, kui ollakse oma lastele võlgu pooleteise aasta elatis? Kuidas saab elada oma lastega suhtlemata ja teadmata, mis nad teevad?
Mind ajab nutma see ebaõiglus, kuidas ühel lapsevanemal on valik ja teisel ei ole. Kuidas nii saab? Miks ei ole kõik inimesed ilusad ja head, kes teeksid valikuid vaid oma laste kasuks? 
Mind ajab nutma, kui mu kuueaastane teatab täies rahus, et emme, kui Sul KUNAGI palgapäev on, kas Sa äkki ehk vist ostaksid mulle kummipaela? Saate te aru, kummipaela. Ta on nii veendunud, et meil nagunii ei ole raha, et ta isegi ei küsi, kas saab praegu, vaid ta juba teab, et kõik on alati järgmisel palgapäeval.

Ja mind ei aja mitte nutma see, et raha ei ole, vaid see, et teine inimene elab selle rahaga minu laste arvelt. Omades samal ajal kõiki õigusi nende laste üle. Ma ei saa lastega isegi Soome sõita ilma tema loata! Pseudoisa, kes ei ole veebruarist saati suutnud mu kirjadele vastata. Ja ma ei julgegi lastega reisida.
Kui ma tahaks elukohta vahetada, siis ma ei saa seda teha. Jälle on vaja mingi mehe luba, kes ei räägi, ei huvitu, ei toeta. Kuidas nii saab meie maailm seatud olla?

Ja kui jälk on kuulda, kuidas seesama mees räägib tüdrukutele meeldimiseks oma laste kohta väljamõeldud jutte, mida pole kunagi olnud. Kuidas? Jälk.

Ja kohtus ei liigu midagi. Oota ja oota. Ma ei taha enam oodata. Ma tahan, et maailmast kaoks kõik ebaõiglus. Kohe täna.

Nii-nii paha päev. 

Kommentaarid
  1. Unetiiger ütles:

    Pai! Ja nii tuttavad tunded oled kirja pannud. Minul küll kohtutee läbitud aga laekumisi 0. Võlasumma aina kasvab…

    • mormelar ütles:

      Aitäh. Ega ma tegelikult ei loodagi mingit raha saada. Lihtsalt see ebaõiglus, et on ainult õigused, aga mitte ühtegi kohustust, ajab niinii marru.

  2. melinamn ütles:

    Kadri, ma tean, vähemalt mingiski osas, mida sa tunned. See ongi äärmiselt kurb, kui teine vanem oma lapsest ei huvitu. Ma ei oska seda kuidagi kirjeldadagi.
    Raha küll laekub, aga raha ei asenda teise vanema tähelepanu ega armastust, paraku.

    Kohtuistungi ootamine on samuti tuttav asi, see aeg tuleb ära kannatada. Kerge öelda, raske teha. Aga sa oled nii paljudest raskustest elus üle saanud ja saad sellestki, ma olen selles 100% kindel.

    • mormelar ütles:

      Jah, meil oli ju aastaid samamoodi. Nüüd pole enam midagi.
      Jah, muidugi, eks ükskord saab see kõik selja taga olema. Eks ma selle nimel püsingi.

  3. Leevi ütles:

    Mu enda isa oli ka selline, aga ma ei ole kunagi osanud seda oma ema vaatenurgast nii hästi näha. Nüüd saan aru, mida tema tundis. Lühidalt, aga tabavalt sõnadesse pandud. Pai sulle! Arvan, et lapsed ei elagi seda ehk nii palju üle. Vähemalt meie omal ajal ei elanud.

    • mormelar ütles:

      Aitäh.
      Jah, lapsed õnneks ei ole morjendatud, neil on ju hea elu ja imeline isa. Nad ei oska millestki ega kellestki puudust tunda. Ja õnneks nad ei tunne veel maailma ebaõiglust. Pisem küsiski ju, et aga miks Pseudoisa meile raha peab maksma, Elukas on ju meie isa?

  4. Silja ütles:

    Sina, imeline naine, ei tunne mind. Ja mina Sind ka mitte, ainult selle blogi vahendusel. Aga ma vägaväga palun, kirjuta mulle kotkapoeg@hotmail.com. Ma nii väga tahan Sind ja neid imeilisi piigasid aidata…

    Silja

  5. Kati ütles:

    Suur minupoolne austus! Ja võtab ikka pisaratesse küll see ebaõiglus siin maailmas:S

  6. Katrina ütles:

    Ja kui Sa ükskord oma pensionipabereid hakkad ajama, pead Pseudoisa käest nõusoleku saama, et oled oma lapsi 8 aastat kasvatanud ja võid selle aja tööaastatele lisada…… ja ta võib seda lubada või mitte ehk soovib neid aastaid omale. Vaat, sellised seadused Eestis.

  7. Gätlin ütles:

    Kes teab, võib olla tuleb ka mulle ette kunagi selline olukord, praegu veel ei tule, sest võlgasid pole tekkinud lapsele aga vot väljamõeldud lood ajavad ikka närvi…

Lisa kommentaar

