Ühiskonnast lihttöölisteni

Posted: august 21, 2014 in Uncategorized

Näe, enda meelest kirjutasin siin õhtuhämaruses nii pehmelt kui oskasin, aga ikka sai furoori rohkem kui kümnega. Mis on muidugi iseenesest hea asi, sest arutelud, eriti asjalikud, on alati toredad.

Aga üks asi väärib nüüd küll eraldi postitust, et see kommentaariumisse ära ei kaoks. Kui keegi mu sõnadest välja luges, et ma lihttööd halvustan, siis tuleb tingimata silmad ära pesta ja uuesti proovida. Ma olen esirinnas lihttöö ja -tööliste kaitsja ning usun siiralt, et lihttöö ja kätega tehtav töö on meie ühiskonna alustalad palju rohkem kui poliitika või juura. See on nagu vajaduste püramiid, esmased asjad on vundamendiks, muidu kõrgustesse pürgida ei saagi. Sibivedaja on olulisem kui president, sest tema kadumine mõjutab argipäevas meid hulka rohkem ja kiiremini.

Ka mu oma abikaasa on lihttööline. Aga sealjuures siiski minust, kategooriasse spetsialist kuuluvast, kaks korda kõrgema palgaga. Ja minu arust ongi see täiesti normaalne, sest tema töö on minu omast ka erinev. Sest iga amet on erinev, hoolimata sellest, mis kategooriasse see paigutub, seega on ka palgad erinevad. Ma tean päris mitut koristajat, kes saavad minust kõrgemat palka ja ei näe küll põhjust selle peale pahane olla. Ma tean väga suurt hulka inimesi, kes elavad lihttöölistena täiesti normaalselt, et mitte öelda ilusat, elu ning minu arust on küll väär öelda, et kõik lihttöölised Eestis miinimumpalka saavad ja nälga surevad. Ei ole kuidagi nii, et üks valdkond oleks alla surutud või hooletusse jäetud, igas valdkonnas on omad head ja vead.

Kõrgharidus ei maksa midagi – amet ja oskused maksavad. Ja see on ka minu arust õiglane. Minu arust tuleb endale valida ametit, mitte eriala, muidu leiadki end olukorrast, kus meeldivalt veedetud aastad on seljataga, aga ette vaadata pole kuhugi.
Muidugi on inimesi, kes lähevad õigustatult Eestist ära. Eesti on väike ja on palju valdkondi, kus ühel hetkel enam kuhugi areneda pole või kuhu üleliia palju spetsialiste lihtsalt ei mahu. Seda mina ei nimetaks kuidagi lodevuspaguluseks.

Huvitav on ka see, et kui inimesed oma võõrsil kogetava eluga nii rahul on, siis miks nad saavad nii pahaseks, kui osale ühiskonnast nende äraminek ei meeldi? Kui mul on ühes poes hästi halb ning ma hakkan regulaarselt teises käima, siis mind küll üldse ei huvita, kas mind seal poes kliendina igatsetakse või mitte.

Aga eks teema on kuum ja kuumaks ta jääb, õnneks või kahjuks. Kõiki erandeid ei saa ühes üldistavas arvamuses kunagi välja tuua ning kahju on mul neist, kes seda näha ei oska.
Mul on siiski nii hea meel kogeda, et Eestil on ka palju toetajaid, sest nagu ikka öeldakse, et eestlane armastab halvast kogemusest rääkida kaheteistkümnele inimesele, heast vaid ühele – nii jääbki vahepeal mulje, et keegi pole rahul ja mingi maagiline riik (mis minu jaoks on alati ikka rahvas ise olnud, aga mõnele vist mingi pilvepiiril istuv ja käskusid jagav vanake) on kõiges süüdi.

Kommentaarid
  1. kohalik ütles:

    ma nüüd su tänase jutu peale läksin eilseid kommentaare lugema. tundub, et sa peaksid veidike lahti seletama, kes sinu silme läbi on lodevuspagulane?

  2. Bianka ütles:

    Tõnis Lukas ütles selle sõna välja, küsi tema käest 🙂

    Mina ütleks selle asemel majanduspagulane. Kala otsib, kus sügavam, selline inimene vaatab, kus on majanduslikult parem elujärg. Kas seda hukka mõista, või mitte, vahet pole. Kes tahab minna, see läheb, kes tahab jääda, leiab võimaluse ka siin ära elada. Eks meilegi tuli NSVL ajal üksjagu sellist kontingenti. Teate küll, kui armsaks nad põlisrahvale said 😛

  3. kohalik ütles:

    Tõnis Tõniseks, tema täna juba silub oma sõnavõttu. mind lihtsalt huvitas, mida või keda Morme näeb lodevuspagulase all 🙂 majanduspagulane on hoopis teistlaadi sõna ja sellest poleks sellist tormi tulnud 🙂

  4. K ütles:

    Ma ei ole kindel, aga võib-olla nägin sind Pärnus augustiunetusel ratta ja tütardega? Kõlan nagu mingi fangirl, aga tahan öelda, et nägid nii vahva välja. Kuidagi erinev, aga ainult positiivses mõttes.

  5. ravenwhisperer ütles:

    Sa jah ei teinud lihttöölisi maha, aga oli teisi kommenteerijaid.
    Ma arvan, et miks osad, kes võõrsil rahul on, lähevad nii närvi, on sellepärast, et paljud nendest on pidanud siit mujale olude sunnil (kui ikka siin kõik uppi lendab, võib tõesti mujal lihtsam olla alustada) ja pigem elaksid kodumaal ja tunnevad ennast siis õigustatult pahasena, kui keegi leiab, et nad on mugavusest läinud.

Lisa kommentaar

