Minimalistlik detsember

Posted: detsember 4, 2014 in Uncategorized

Ajal, kus teised inimesed juba sulge seavad, et uusaastalubadusi seinale maalida, olen mina alles tugevalt tänases päevas kinni.

Mu novembrikuu oli… huvitav. Ääretult huvitav, raske ja emotsiooniderohke. See on mind väga palju pannud mõtlema meie ühiskonnale ja harjumustele. Mul ei ole jaksu sellesse pikemalt süveneda, aga see on mind tugevalt mõjutanud. Juba sügisel hakkasin ma tundma mingit kummalist rahutust just oma materiaalsete väärtuste koha pealt. Ma ei olnud ühtäkki enam rahul oma riidekapi sisuga, oma sisekujunduselementidega, oma süsteemidega. Miski häiris ja kõik häiris. See aina kasvav tunne segatuna üles-alla hüppavate emotsioonidega, mille mõjutus tuli väljaspoolt, viis mind mingi kummalise äratundmiseni.

Ma kipun pidevas kiirustamises ja kärsituses tegema palju halbu otsuseid. Ma ei mõtle midagi suurt, vaid just neid pisikesi igapäevaseid valikuid. Toidulaua, poeskäimise, emotsiooniostude puhul. Ja ma tunnen, et see häirib mind. Ma ei saa öelda, et ma oleks arutu ostleja, seda ma enam kindlasti ei ole, ma olen aastatega väga kaugele jõudnud. Aga ma tahaks veel paremini, veel teistmoodi, veel minimalistlikumalt.

Ma ei ole juba mitu aastat mingeid uusaastalubadusi andnud. Ma olen nii tahtejõuetu inimene, et see on lihtsalt kasutu. Aga aegajalt ma kirjutan mingil suvalisel ajal üles mingid suvalised eesmärgid mingiks suvaliseks perioodiks.
Täna lähen ma natuke konkreetsemat teed. Oma tahtejõuetuse hävitamiseks teen oma mõtte avalikuks. Nii saab Elukas mind hurjutada ja ma tunnen (ehk) mingit sotsiaalset vastutust.

Ma tahan katsetada minimalistlikku detsembrit. Mida see minu jaoks tähendab? Ennekõike seda, et ma hoidun minemast kohtadesse, kus mul võiks tekkida mõte, et mul on midagi vaja. Mõned poed, eBay. Ma hoidun oma aja parajaks tegemise eesmärkidel poes jõlkumisest, näiteks. Ma kasutan varianti, et kui ma tunnen vajadust millegi järgi, siis ma kirjutan selle üles ja vaatan jaanuaris uuesti, kas mul on ikka seda vaja.
Ma tahan seda jäiga valiku põhimõtet rakendada isegi toidupoes. Söömisest ma ju kahjuks loobuda ei saa, küll aga saan hulka targemaid valikuid teha ning mitte nii palju “mulonkõhtniitühietmasuren” oste, millega ärakasutamisega pärast tükk tegu on. Ma üritan planeerida oma käike nii, et mul on aega, mitte ma ei pea poest läbi jooksma nii kiirelt, et mul polegi aega oma aju kasutada, ainult käed töötavad. See viibki enamasti nende kentsakate ostudeni.

See ei kehti juba varasematele kokkulepetele, neid ma tühistama ei hakka. Neid on selles kuus täpselt kaks. Aga uusi ma ei tee. Lisaks luban endale siiski ühe Humanas käigu, kuna mu noorimal on hädasti talvepükse vaja. Panustan, et sealt saan ning ei pea hakkama netis surfama, mille käigus ma veel viis “vajalikku” asja leiaks. Ja ei mingeid käsitööasju!

Ma loodan leida aega ka oma koduste asjade läbivaatamiseks. Ma sorteerin oma riidekappi, ehetekasti ja muudki tegelikult pidevalt ning leian neile uue kodu. Aga ma tahan seda veel ja veel teha, veel rangema joonega. Ja ma tahan leida aega ära anda kõik need hunnikud ja kotitäied asju, mis mu tühjas toas ootavad ülespildistamist ja äraandmist. Ma tahan mitte ainult planeerida asjade kogust vähendada, vaid reaalselt neid kodust välja saada.
Ma tunnen sellist naudingut nähes, kuidas hunnikud vähenevad ja andes läbi ukse välja kotte ja kaste. Las teised saavad neist rõõmu. Mina ei saa enam ammu.

See on omaette naljakas, kui suure hoolega ma nii lihtsale asjale mõtlen. Ma olen suhteliselt hea planeerija, ma kirjutan nn mittehädavajalikke oste juba ammusest ajast üles ja hoian oma väljaminekutel selgelt silma peal. Aga ma tunnen, et ma tahan veel sammu võrra kaugemale astuda.

Hoidke mulle pöialt!

minimialist-mantra

Kommentaarid
  1. ritsik ütles:

    Hea plaan, edu sulle! Ma ka üle tüki aja jagasin FB-s laiali oma lõngu, pärleid, kangaid vms ja oi kui hea tunne sai!

  2. diana ütles:

    Kui pikk su noorim on?

  3. Eka ütles:

    Ma kaalun päris tõsiselt üldse minimalistlikku eluviisi, mul on liiga palju asju! Aga tõsiselt rääkides, kogu see Tänupüha ja sellele järgnev Must reede tunduvad nii võltsid ja kommertslikud, et endal tekib soov saada minimalistiks. Ollagi see veidrik, kelle kodu on valgetes-hallides-mustades värvides, kel on kuus tassi-kaussi-taldrikut ning ainult valged pluusid ja sinised teksad. Inimestel on liiga palju asju ja nad tahavad aina juurde ning juurde, unustades, et selline tarbimismaania ei saa igavikuni kesta…

  4. O.D. ütles:

    Ma ei poolda kasutuskõlblike asjade ära viskamist, aga ära anda/müüa pole ka jõudnud midagi. Ja asjad lihtsalt seisavad ja ootavad… ma isegi ei tea mida. Mul on kõike liiga palju. Näiteks nõud-ma elan üksinda ja mul ei käi külalisi, kuid samas on mul söögiriistu ja taldrikuid nii palju, et võiks mõne suure viisaka “pika laua” peo maha pidada. 😀
    Olen vaadanud sadu erinevaid videosi ja lugenud erinevaid tekste selle kohta, kuidas asju organiseerida ja kuidas alustada tasapisi asjadest loobumisega, kuid “hoarding” on meil peres ja ei suuda kuidagi üldse loobuda millestki ja ei lase tuttavatel ka minu juuresolekul nn korralikke asju ära visata. Kohutav!

  5. Kai ütles:

    Aga mina olengi see, kellel on kodu mustades ja valgetes toonides, kapis 4 tassi ja sahtlis 4 särki. 🙂 (tegelikult 2 särki, aga kausse näiteks on rohkem, olen kausi-inimene)
    Soovitan poes (nii riide- kui söögipoes) osta eelnevalt koostatud nimekirja järgi. Suuremate ostude puhul soovitatakse soov kusagile seinale üles kirjutada ja 30 päeva pärast läbj mõelda, kas ikka päriselt on vaja. Kui jah, siis marss! poodi!
    🙂

Lisa kommentaar

