Hüvasti, Karla!

Posted: veebruar 5, 2016 in Uncategorized

Karlat ei ole enam.

IMG_8814

Isegi selle kirjutamine tundub ebareaalne. Aga see on reaalsus ja sellega tuleb leppida. Ma arvasin alati, et Karla lahkumine ei tule rahulikult, ei tule iseenesest. See lihtsalt pole tema stiil. Aga et see kõik juhtub nii järsku, sellega on ikkagi raske toime tulla.

Eelmine nädal sai Karla nohu. Aga miski ei aitanud. Ja silmahäda lõi välja. Rohud ei mõjunud. Näo peale tekkis muhk. Ja minu sisse tekkis hirm. Kui läksime arsti juurde, selguski hirmus tõde – Karlal oli pahaloomuline kasvaja, mis haaras poole ta näost, pehme koe ja luu. Teha ei olnud midagi. Ta ei saanud enam hingata ja oli valudes. Ma olin alati mõelnud, et kui midagi sellist juhtub, siis ma ei lase Karlal piinelda. Tal on olnud liiga raske elu. Kui ta läheb, siis las läheb õnnelikult, meeles need imetoredad aastad, mis ta lubas meil olla oma pere, mitte viimased piinlevad päevad.

DSC_0085

Me tõime ta veel üheks õhtuks koju. Et saaksime hüvasti jätta. Tal olid valuvaigistid peal ja ta oli veidi segaduses, aga siiski oli see tagantjärgi õige otsus. Veetsime selle aja tema seltsis, ta sai niiii palju kiisueinet kui soovis. Enam ei olnud mingit dieeti, ei mingeid rohte. Karlal oli imetore viimane päev. Loendamatu hulk paisid ja viis kiisueinet. Ta magas öösel meie kaisus ja hommikul nurrus järjest pereliikmete käe all. Ta oli õnnelik.

10409474_10204854292491108_1355626909865268046_n

Arsti juurde läksin temaga üksi. Saime seal veel pool tundi hüvasti jätta. Ma rääkisin talle, kui imeline kass ta on ja kuidas me teda igavesti armastame. Kui tänulikud me talle oleme, et me teda tundma saime ja et ta meid oma pereks valis. Ma rääkisin talle, et tal ei ole enam kunagi valus ja et ta elab meie südametes igavesti edasi. Ta sai süsti ja uinus. Igaveseks.

Ma ei teadnud, et miski võib nii valus olla. Ma arvasin, et olen oma elu igasugu perioode üle elanud ja suudan sellega toime tulla, aga oi, kuidas ma eksisin. Ma ei mäleta, et miski oleks mu elus nii valus olnud. Ma suutsin kaks päeva järjest vaid nutta. Ja nüüd ma olen seest täiesti tühi.

DSC_0044

See on lausa hirmus, kui mõttetu kõik tundub. Asjad, mis enne tundusid nii olulised, et võisin mitu päeva halvas tujus olla, on täiesti tühised. Tegevused, mis mind enne rõõmustasid, on täiesti mõttetud. Ma tean, et see on normaalne. Karla oli meie pereliige, ta oli väga eriline kass. Ta ei olnud isepäine ega egoistlik, nagu kassisoole süüks pannakse, ta oli armastav ja hoolitsev, sõnakuulelik ja lähedust hindav kass. Nädalavahetusel olin haigena voodis ja ta oli terve selle aja minu juures, isegi olles ise nii suurtes valudes, tahtis ta mind aidata.

DSC_0074

Ma tean, et see on normaalne, et ma leinan, et me kõik leiname. Ma tean, et ühel hetkel läheb kergemaks ja ma ei ehmu enam iga musta koti peale nurgas, et ma ei oota enam, et ta kohe mulle kaissu hüppaks. Ma tean, et ühel hetkel ma suudan minna vannituppa, kus asus tema kast, ilma, et ma nutma puhkeks.

Aga praegu on lihtsalt nii nii valus. Praegu veel ma ei ole võimeline üksi kodus olema. Praegu veel ma ei tahagi tunda midagi peale tühjuse. Praegu ma igatsen meie maailma parimat kassi.

DSC_0012

Kommentaarid
  1. The Driimer ütles:

    Sellises olukorras ei ole lohutust, pea vastu! Mul on peres 4 kassi ja kõik on väga kallid, st lähemas või kaugemas tulevikus 4 x läbielada, mida Sina praegu. Aga koosveedetud aeg on seda väärt.

    Ehk avad kunagi ukse Karla nimel mõnele kodutule loomale, kes samuti vajab armastust.

    Pai!

  2. Siiri ütles:

    Kuhu kõnnivad kassid,
    kui nemad koju ei tule?
    Kaugel Kassiopeial
    nemad süütavad tule.
    Istuvad ratasringis
    süte kahvatul kumal.
    Tasa nendega kõneleb
    kurbade kasside jumal.
    Suures Vankris nad sõidavad
    üle tähise taeva,
    Karjane kaitseb neid külma eest,
    öö võtab oma laeva,
    silitab siidiseks kasukad,
    ravitseb armid ja haavad.
    Kollastest kassisilmadest
    Linnutee tähed saavad.

    Astrid Reinla

  3. Kats ütles:

    Oeh, liiiga kurb. Silmad lähevad märjaks ja nina löriseb. 😦 Aga mõtle nii, et tal oli ilus elu teie juures ja see, mis said talle pakkuda, oli parim. Kindlasti jälgib ta Sinu ja Su pere toimetamisi oma kiisudetaevast ja teeb kõik mis tema võimuses, et teil ikka hästi läheks…

  4. Tiiu ütles:

    Nii kurb, nutan samuti , sest olen sama asja yle elanud 4 aastat tagasi ,kui Jossuke pidi uinuma kasvaja tõttu,see on väga raske ja kaua aega ma ei suutnud uut kassi võtta ja nyyd on meie peres 2 toredat kiisukest Liisu ja Jimi , aga Jossukest mäletame kõik ja tema haual õitseb imeilus kollane roos , Sygav kaastunne!

  5. merli ütles:

    Seda lugedes langesid pisarad üksteise järel põskedele alla ja meenus minu kiisu. Väga raske on loobuda erilisest inimesest (loomast) oma elus. Mitte miski ega keegi ei suuda teda asendada. See armastus mida nende vastu tunneme on eriline ja ei kustu iial. Nad elavad igavesti meie südametes ja mälestustes.
    Sügav kaastunne 😢
    Oleme mõtetes teiega ja süütan küünla meie kiisudele 😢

  6. Monika ütles:

    Nii kurb 😢 aga nüüd on kiisu ingel ,kiisude paradiisis ja ta ei pea valu tundma enam.Ta oli õnnelik kiisu, kellel oli nii hooliv ja armastav perekond.Kaastunne perele!

  7. urve ütles:

    Meil juhtus see kaks kuud tagasi. Saime koos olla 5,5 aastat ja see oli imetore aeg. Veel hommikul oli ta olemas ja õhtul enam mitte….. See tundus nii ebaõiglane, kui ta lebas mu kätel, liikumatu ja külm. Panime kaasa hauda tema mänguasjad ja tekid, passi . Ja nüüd meil on koht kuhu süüdata küünlaid tema mälestuseks See on meie Kätu lugu.
    Leina ja lase pisaratel voolata, ära häbene sõbra kaotust……
    Minu kaastunne

  8. Helle ütles:

    Nii kurb oli seda lugeda,sest tuli oma kiisu meelde.Läks samuti kasvaja tagajärjel ja teha ei olnud midagi.Kaua aega tundsid teda veel oma voodis kõndimas(ärkasin öösiti,sest tundus,et kiisu on tagasi).Aasta hiljem võtsin uue kiisu kuna kodu oli tühi.Nüüd on neid aga juba kaks.Sügav kaastunne perele

  9. mormelar ütles:

    Aitäh kõigile.
    Eks see ongi selline asi, et kes on kunagi mõnd looma armastanud ja selle läbi elanud, see saab aru ka sõnadeta. Kes seda õnne tundnud pole, sellele ei tee seda niikuinii selgeks, kui oluline pereliige saab olla üks lemmikloom.

  10. Allu ütles:

    Mu kaastunne.
    Selle mõttega harjumine võtab aega.
    Aga sa tead alati et ta jälgib sind ja igatseb kuskil pilve piiril.
    Ja ootab sind koguaeg.
    Mäleta teda hästi ja jõudu ja jaksu sulle.

  11. haide ütles:

    Aitäh, et andsite endisele tänavakiisule sellise superelu. Tunnen väga kaasa.

  12. Nell ütles:

    Nutan, kuigi ei ole sind ega su kassi kunagi päriselt näinud. Olen ühe oma kassi surma üle elanud ja läks nädalaid enne kui kassi peale mõtlemine enam nutma ei ajanud. Aga kui lein on läbi siis uue looma peale mõtlemine on hea plaan. Loom annab kodule ja lastele palju juurde.

Lisa kommentaar

