Kuidas Hans ja Grete meile kolisid

Posted: veebruar 23, 2017 in Uncategorized

Eelmise aasta veebruaris lahkus meie hulgast Karla. Ma arvan, et minu hüvastijätupostitusega sai kõigile selgeks, kui oluline pereliige ta meile oli. Et toredat juttu kurvaga alustada, pean ma ütlema, et tema surmast ei ole ma siiani üle saanud. Tema igatsus on jätkuvalt nii suur, et ajab mind nutma. Aga ma olen leppinud sellega, et Karla oli lihtsalt nii eriline kass, et ma ei saagi tema kaotusest lõplikult üle.

Mu töökaaslane, kes vaikselt unistab ka kassi võtmisest ning nägi kogu mu valu ja nädalateviisi kestnud tagaruumis nutmist pealt, küsis, et kas ma teeksin seda uuesti – kas ma võtaksin jälle kassi, kelle eeldatav meiega koos elamise aeg on lühike, teades, kui valus on see lõpp. Vastus on jah, vastus on alati jah – need aastad, mis Karla meile andis, olid nii erilised, et selle nimel ma olen nõus ka seda õudust kannatama.

Peale Karla surma teadsin ma siiski kohe, et ma tahan uut kassi. Mitte veel, aga siis, kui lein on läbi, äkki suvel, kui puhkuse tõttu niikuinii kodus oleme. Ja mitte mingil juhul musta värvi – ma tahan kedagi, kes ei meenutaks mulle Karlat.
Ja noh, kui aus olla, tahtsin ma kahte kassi. Mulle oli kasside omavaheline sõprus alati imponeerinud. Elukas aga arvas, et ootame kogu selle värgiga.

Ja siis sai meie elus tõeks see anekdoot – naine tahtis kassi, mees ei tahtnud, tegime kompromissi ja võtsime kaks.

23. veebruaril, napp kolm nädalat peale Karla lahkumist, kolisid meile elama õde-venda Hans ja Grete. Nende täpne sünniaeg on teadmata, passis on see pandud 1. märts, meie aga tähistame just 23. veebruaril, kui nad meile elama tulid. Nii et täna saavad nad 2-aastaseks, palju õnne!

7721961985030399478-account_id1

Hans ja Grete olid noorukesed kassipojad, kui nad metsast leiti, kuhu nad muinasjutulaste kombel surema jäetud olid. Nad on aga õnnelikud kassid, kes varjupaiga asemel kohe hoiukodusse pääsesid. Sealt neile siis päriskodu otsitigi, kuna hoiupererahvas hakkas välismaale kolima.

Mulle jäi nende kuulutus sotsiaalmeedias silma ja kuigi mu mõistus ütles, et vara veel uusi sõpru majja tuua, läksime me nendega kohtuma. Lapsed olid muidugi kohe valmis kassid endaga kaasa võtma, me Elukaga veel arutasime ja arutasime, aga meie mõlema kahtlustest hoolimata otsustasime Hansule ja Gretele võimaluse anda – seda enam, et kahjuks keegi teine nende vastu huvi ei tundnud ja muidu oleks kodusoojusega harjunud kiisud end varsti varjupaigast leidnud. Nad olid sel ajal umbes aastased.

Ja kõik läks ju täiesti teisiti, kui ma arvanud olin. Nad olid noored, kuigi mitte enam kassipojad – mina mõtlesin alati, et soovin vanemat kassi, kuna kassipoegadel on kergem kodu leida. Nad olid musta-valgekirjud ja ma ei tahtnud ju musta kassi! Nad polnud heidikud ega haiged, vaid õnnelikud kassid, kuigi kuulusid varjupaigale.

Algus oli meil tõesti raske. Kõigepealt sai Grete kolimisest põiepõletiku, kassid on ju väga koduhoidvad ja see pidi olema tavaline isegi oma perega kolides, ja sellega hävis omajagu voodipesu ja üks diivangi. Seejärel tuli välja, et Hans kombeka kastreeritud kassina ei talu muud toitu kui opitud kassidele sobilik (mis pidi üllatavalt tavapärane olema) ja väljendas seda muidugi järgmise põiepõletikuga, mille käigus hävisid meie koridoriliistud ja uksepakk. Lisaks olid nad harjumatult kassilikud – isepäised ja veidi arglikud, ainult lapsed võeti kohe omaks ja roniti neile kaissu, meist täiskasvanutest ei teinud keegi välja, mõned üksikud Hansu-poolsed tähelepanuavaldused välja arvatud.

12804735_10207248179496787_3208327617219413654_n

Aga paarist Eluka kassisupiteemalisest ähvardusest hoolimata sai lõpuks kõik korda, me harjusime kassidega ja nemad meiega, aasta hiljem on tegemist täieõiguslike pereliikmetega. Nad on välimuselt väga sarnased, Hans on vaid veidi suurem ja tal on valge triip ninal, aga iseloomult täiesti erinevad.

Ma ei kahetse jätkuvalt, et me kahe kassi kasuks otsustasime, seda kiidab takkajärgi ka Elukas, kuigi tal vaesekesel on nüüd veel rohkem pereliikmeid, kelle järelt koristada. Nende omavaheline suhtedünaamika on lihtsalt nii äge!

img_20161019_174555

Nad on elavad kassid, kes teevad palju nunnusid pahandusi. Õnneks peale põiepõletiku-saaga lõppemist mitte midagi väga hävitavat, aga nende müramistuurid ja omapärased kombed pakuvad palju rõõmu. Grete on elegantne arukas kass, kes imbekombel otsib nüüd palju enam lähedust kui Hans. Vennake on selline veidi otu, tundub, et ta mõnikord unustab, kuidas olla kass ja teeb kummalisi asju. Näiteks ei oska ta püsti pai vastu võtta, ta vajub kohe vastu põrandat. Kui süles või magamas on, siis naudib ja nurrub küll. Nurrumine on tal üldse tihe hobi – arst pidi esimesel vastuvõtul kirjutama paberile, et “kopse kuulata ei saa, nurrub”, sest nii kui Hansule käsi külge panna, tuleb sealt nurr.

3458204747716780916-account_id1

Esialgne argus on kadunud ja nad armastavad olla inimeste keskel ja kõikides tegevustes kaasa lüüa, ükskõik, kas me teeme süüa, vaatame filmi või peesitame aias. Eluka süles käivad nad ka kordamööda magamas, mõnikord üritavad sinna kooski mahtuda. Grete käib teinekord teki all kaisus, aga enamus öid veedavad nad siiski haldjapiigade kaisus. Mirith on Grete vaieldamatu lemmik.

Näiteks näevad minu hommikud välja sellised:

img_20170221_070001

Grete uus hobi on voolava veega mängida ja lasta sellel endale pähe joosta. Kui lähed vannituppa, on ta kohe platsis ja hüppab kraanikausile, kurrudes vett küsides, seepärast jookseb ka pildil kraanist õrn nire. Rohelisus minus nutab iga kord, aga ta on lihtsalt nii armas, kui ta veega mängib!
Grete armastab avokaadot – nii kui ma ühe lahti lõikan, kostub tema nõudlik mäu ja ta tõepoolest sööbki avokaadot – aga kõlbab vaid pehme, valmis avokaado.

Hans armastab asjade sisse ronida, veetes aega nii korvides kui pesukausis. Minu eriline lemmik on tema komme iga asja peale magama ronida, mis maas on – olgu see kilekott, karbikaas või mõni rätik. Kõik paberkotid varastab ta endale, ronides sinna alguses sisse ja hiljem otsa ning need jäävad tema magamisasemeteks. Terve meie kodu on täis mingeid veidraid põrandal vedelevaid asju, mida ei saa üles korjata, sest Hans magab seal peal!

Kui parasjagu ühtegi asja maas pole, tõmbab ta endale näiteks pesukuivatusrestilt mõne särgi alla ja magab selle peal.

img_20161112_235332

Hansu kutsume me hellitavalt sanitaartehnikuks, sest tema üks kiiksudest on käia tualetipotil nuppu ära kakkumas. Ta teeb seda järjekindlalt mitu korda päevas ilma igasuguse selge põhjuseta. Vahepeal arvas ta, et nupp on juba liiga lihtne ja käis prügihundilt filtrit ära kiskumas. Teinekord kraabib ta akvaariumil söötmisava kaane ära ning passib siis läbi selle kalu. Ma arvan, et ta üritab selle käitumisega meile näidata, et ta polegi nii otu, kui välja paistab.

Nad on jumalikult toredad ja lõbusad kaaslased ja meil on väga hea meel, et nad on osa meie perest!

Kommentaarid
  1. Indigoaalane ütles:

    See oli küll nüüd NII nunnu ja armas ja mõnus postitus 🙂 Tänan!!!!

  2. Leevi ütles:

    Ahhh kui mõnus oli seda lugeda! 🙂 Teadsime, et saime neile parima võimaliku pere ja see postitus ainult kinnitab seda.
    Nende argus oli ilmselt tingitud samuti stressist ja kolimisest, meie juures elades neil sellega probleeme polnud (nägite isegi). Hetkel on meil Saaremaalt kaks must-valget hoiukassi, nad siin olnud natukene alla kuu. Turvakodus oli üks väga inimsõbralik ja teine pelgas inimesi, aga nüüd on meil fantoomkassid. Alguses oli üldse nii, et kasse ei näinud ja ei kuulnud, aga söömas käidi. Nüüd öösel ikka kuuleme ja näeme. Inimesele kätte ei anna. Eks nad ka stressis ja vaikselt leebuvad. Hansu ja Gretega kestis selline asi vaid paar päeva, nad olid ju alles 4-kuused kui tulid ja harjusid kiiremini.
    Hansu ja Grete pildid on mul ikka telefonis ja Aksliga vahel vaatame. Nad ju olid 7 kuud meie juures ja said täieõiguslikeks pereliikmeteks…

Lisa kommentaar

