Kuidas ma ükskord sõprusest und nägin

Posted: juuni 18, 2017 in Uncategorized

Veetsin täna terve öö ühe kunagise väga olulise ja kalli sõbrannaga. Unes. Sellise sõbrannaga, kellega meie elud viisid ammu lahku. Miks? Ma ei tea. Kõige ausam vastus oleks vist see, et ma olen kehv sõber, kui asi puudutab ühenduse hoidmist. Ma olen inimene, kellel on kogu aeg liiga palju asju kukil ja seetõttu ma ei ole alati parim sõber nendele, kes on kaugemal, kes ise ei võta vaevaks ühendust hoida. Ma üritan end viimastel aastatel kogu aeg ümber õpetada, kirjutada ja helistada, anda märku, et ma hoolin, isegi, kui ma kohale ei jõua. Aga selle sõpruse jaoks tuli see teadmine liiga hilja.

Tal on nüüd kolm last ja ma pole neist ühegagi kohtunud.

Mul on mitmeid tihedaid sõprusi elus olnud, mis on ühel või teisel hetkel lahtunud. Küll minu, küll teise poole pärast. Enamusi neist ma ei igatse taga, sest tean mõistusega, et need sõprused ei olnudki määratud kestma. Need tekkisid mingil kindlal eluetapil kindla põhjusega – lapsepõlvekaaslased, ühel ajal sündinud lapsed vms. Kui elu enam niivõrd samade tingimuste ümber ei keerelnud, said ka need sõprused otsa. Ja see on okei.

Aga seda konkreetset sõprust igatsen küll. Tema blonde lokke ja lehvivaid musti seelikuid, tema saladuslikku olekut ja asjalikku juttu. Tema arvamusi ja põnevaid elusündmusi.

Selleks hetkeks, kui ma märkasin, et teda enam mu elus ei ole, oli kuidagi liiga hilja. Ma ei oskanud enam tagasi minna. Vaagisin pikalt – kirjutada, helistada? Kohale ilmuda? Aga kõigeks tundus liiga hilja. Mida ma ütlen? Sorri, et olen nii halb, ma olen edasipidi parem? Mul polnud ju vabandust, see polnud tahtlik, see oli lihtsalt minu suutmatus.

Ma mõtlen talle tihti. Ma jälgin tema elu nii palju, kui see võimalik on, tema abikaasa kaudu. Teda ennast netis avalikult väga ei liigu. Ma tunnen, et see on sõprus, mille kadumine jääb mind pikalt kummitama. Mul oli üks teine, väga heleda leegiga sõprus, mis kadus järsult. Mida ma pikka aega igatsesin nii valusalt. Sest selle sõpruse kadumist oli mul raske mõista ja aktsepteerida. Aga ma suutsin sellega rahu teha, kuigi siiani hoolin, kuidas sõbral läheb. Aga see kõnealune sõprus, see ei anna rahu, sest ma tunnen ainult ennast süüdi.

On huvitav, et ma teda just nüüd unes nägin. Olen lõpetamas kooliaastat, mis oli mu elu üks kiiremaid ja tihedamaid, aga ka emotsionaalselt väga kurnav. Selles on olnud mitmeid sõprussuhetega seotud draamasid, kus ma olen pigem olnud kõrvalrollis, aga ma ikka kipun neid üle elama. Ma tunnen end süüdi oma praeguste sõprade pärast, keda olen tahaplaanile jätnud. Ja ma tean, et see ei muutu enne sügist, sest terve mu suvi on tihedalt tegemisi täis. Ma arvan, et mu aju tahab mulle meelde tuletada, et ma pean olema parem, muidu võib ka teiste sõprustega juhtuda nii. Et ma ei peaks jälle mõtlema ja igatsema. Aga oleks liiga hilja.

Kommentaarid
  1. Mari ütles:

    Ma ütleks, et võta ühendust, saage kokku rääkige juttu. Äkki ka su endine sõbranna mõtleb samu mõtteid. Ja eks siis selgub, et kas tahate edasi suhelda või olete vahepeal erinevas suunas edasi arenenud ja polegi millestki rääkida. Mis tähtsust sel on, kelle tõttu suhtlemine ära jäi, teil mõlemal on lapsed, on olnud kiired ajad.
    Äkki seda see unenägu tahtiski öelda, et hakake jälle suhtlema:))

  2. Madli ütles:

    Ma olin umbes kuu aega tagasi samas olukorras: äkitselt tuli meelde üks sõbranna, kellega me vanasti jube hästi läbi saime, aga kellega tolleks hetkeks üle aasta juba sõnagi vahetanud polnud. Ma võtsin julguse kokku ja kirjutasin, uurisin elu kohta ja rääkisin enda elust ning nüüd suhtleme minu suureks heameeleks uuesti.

Lisa kommentaar

